Jaha, det var bra fart. Jag lyckades under pandemin när dom släppte på fullt ös med A3 komma upp i 500Mbit som bäst men
det var inte ofta även om jag hade 1Gbit. Det är möjligt att om jag kanske körde flera parallella dataströmmar så kunde
jag nog få ut mer men jag utgår oftast från vad man gör på datorn i verkligheten, inte vilket teoretisk fart man kan få ut.
Men jag fick i stort sett alltid mellan 200-350Mbit i genomsnitt när jag ladda ner saker från olika platser på Internet
osv. Så 250Mbit är värt lite extra pengar om man har behov av att ladda ner ibland, men bara om skillnaden jämfört
med 100Mbit inte är för stor. Hjälper en del när man laddar ner lite större saker, värst är det med spel och uppdateringar
för dom är ju monster stora numera. Jag spelar inte så det drabbar inte mig men jag har sett att spelen har blivit
galet stora.
Det är lite fult att det inte är säkert man får publikt IP längre när man skaffar Internet via fiber. Jag vet sedan länge
att med 3G/4G när det blev populärt körde man alltid bakom en brandvägg, man kunde köpa till publikt IP. Numera
vet jag inte hur det fungerar men så var det då i alla fall.