@jippe instämmer. Vad gäller ISP så kan jag förstå att priset kanske ligger runt 300kr plus minus en del för t.ex. 100/100 men när det börjar dra till 400kr eller mer per månad
så börjar jag undra, varför hade dom så låga priser i början eller är det smyghöjningar etc som pågår. Jag förstår ju att kostnader kan öka med tiden etc och annat. Men det
märkliga är ju att saker å ting blir nästan aldrig billigare, allt blir bara dyrare hela tiden. Det var ju ett bra pris i Comhems egna nät 200kr/mån för 100/100 fart.
Frågan blir snart om det inte är dags börja dela med grannar för att få ner priset, speciellt om man inte använder Internet så mycket utan för enklare saker. Det är ju
fint att ha bra fart och snabb uppkoppling när man behöver det men jag är inte villig betala hutlösa summor. Känns lite som bolagen som IP-Only och andra vet
med sig att dom har "monopol" på sina datanät och kan suga ut pengar för att täcka sina dåliga investeringar och usla affärer dom gjort med tiden.
Jag ogillar verkligen att privata bolag äger infrastruktur och att saker inte regleras ordentligt för att dom inte ska gömma en massa kostnader och annat fult
i fasta kostnader för nätet eftersom dom vet att folk måste betala ändå.
Jag betalar faktiskt mer än gärna för CD även om det kostar jämfört med dyrt Internet. Har mer nytta av det jämfört med dator eftersom jag inte numera
använder en massa tjänster på Internet. Hade tänkt flytta över till streaming osv men få se om det blir något med det, då ska man såklart betala för
sig men det kanske är värt använda 4G Internet om man ändå bara surfar lite och inte använder någon större mängd datatrafik.

Svara med citat