Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: Viasat Paraboljustering när vi skiftar till ny satellit.

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

    Viasat Paraboljustering när vi skiftar till ny satellit.

    Nu är det officiellt!

    Viasat och Canal Digital har slagit samman och bildat det nya bolaget Allente. De två bolagen sänder idag ut tv via två olika satelliter. Nu kommer vi att gå över till en gemensam satellit (Thor). Därför behöver vi besöka våra kunder för att säkerställa att parabolen justeras till den nya, korrekta riktningen.
    Läs mer här:
    http://www.viasat.se/kundservice/nyheter

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Låter som läge att lägga in ett inlägg på Blocket och Facebook om att man ställer in paraboler åt folk för någon hundring..

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Allente gor det gratis.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Alla kanalerna från canaldigital på Thor simulkryptas sen ett par månader i både conax och videoguard.
    Frågan är om nått av kodningssystemen ska fasas ut eller om dom ska köra dubbla system permanent.
    det verkar ju som att det fortfarande ska vara 2 konkurrerande ”varumärken” mot slutkund.
    har en granne som nyligen tecknat viasat (förra veckan) och fått det installerat, det är viasatbox med videoguard kort men parabolen är riktad mot Thor, så antagligen ska det simulkryptas en längre tid. (Eller så vill dom bli av med all viasatutrutning dom har på lager, men i så fall måste den ju ändå bytas vid senare tillfälle vilket bör bli dyrare för allente), tror inte canaldigital avvecklar sin oneplace i första taget. Eller så blir det värsta tänkbara...(Dvs att videoguard är systemet som ska användas och conax som fasas ut, oneplace kan säkert få nu firmware)

    hur är status med viasat ci+ modul nu förresten? Funkar fortfarande bara i vissa mottagare?
    Senast redigerad av jippe den 2021-02-14 klockan 00:30.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Är ju det som är frågan.Konstigt att dem fortfarande har 2 olika varumärken. Jag fick brev från cd om prisförändringar (höjningar). Samtidigt skall viasatkanaler bla explorer ingå i abbet from 1/3. Men lär nog bli pairade.

    Den som lever får väl se. Men jag skulle gissa dem börjar köra Conax i pairad format bättre än videoguard men ändå pairad

    Angående viasatmodul så fungerade den inte i min gamla Ultimo. Där fungerade Conax modul och genom den även pairade kanaler.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Är ju det som är frågan.Konstigt att dem fortfarande har 2 olika varumärken. Jag fick brev från cd om prisförändringar (höjningar). Samtidigt skall viasatkanaler bla explorer ingå i abbet from 1/3. Men lär nog bli pairade.

    Den som lever får väl se. Men jag skulle gissa dem börjar köra Conax i pairad format bättre än videoguard men ändå pairad

    Angående viasatmodul så fungerade den inte i min gamla Ultimo. Där fungerade Conax modul och genom den även pairade kanaler.
    Har du modulen kvar eller använder du den?
    jag lägger en tråd i köpes (viasat ci+ modul)

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Har du modulen kvar eller använder du den?
    jag lägger en tråd i köpes (viasat ci+ modul)
    Nej jag har inte modulen. Jag hävde abbonemanget när det ej fungerade med Viasat.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Nej jag har inte modulen. Jag hävde abbonemanget när det ej fungerade med Viasat.
    jasså kunde man det? Det är kanske därför det är helt omöjligt att få en modul istället för box vid nytecknande av viasat-abo trots att boxen enl viasat kostar mer än dubbelt så Mkt som modulen. Modulen kan dock köpas separat från viasat utan problem.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    jasså kunde man det? Det är kanske därför det är helt omöjligt att få en modul istället för box vid nytecknande av viasat-abo trots att boxen enl viasat kostar mer än dubbelt så Mkt som modulen. Modulen kan dock köpas separat från viasat utan problem.
    Ja det fick jag. Men det fungerade inte. Sedan var det väldigt svårt att ångra abbonemanget!
    Man har 14 dagar på sig och måste ringa. Riktigt otrevliga och svåra när man ska säga upp.

    Det här var för 2år sedan. Så det är kanske fler som haft problem med modulen.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Nu har information gått ut till SMATV nät att de måste ställa om sin central att ta emot viasats kanaler från 1grad väst istället för 5grad öst och detta måste vara klart senast 30nov 2021. Ingen ändring av kodningssystem utan det är samma moduler mm som ska användas.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-11-27, 21:09
  2. Frekvens för paraboljustering
    Av Ove_S i forum Dreambox
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2014-06-14, 08:21
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 21:26
  4. [LÖST] Pace - digital viasat satellit box - vilket system
    Av TrojanLord i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 06:37
  5. Viasat skiftar till Videoguard
    Av TheVaran i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss