Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Explorer och Nature?!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Intressant är också att CD har i Norge redan nu dessa kanaler.

    Fattar inte CD när deras utbud varierar så mycket från land till land.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    58
    Tackad
    13 gånger
    Nu är de igång men de är parade.

    Skickat från min SM-G781B via Tapatalk
    Vu+ Ultimo 4K , 2* VU+ Solo2 , Formuler Z10 Pro Max, Formuler Z11 Pro Max

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Piraya Visa inlägg
    Nu är de igång men de är parade.

    Skickat från min SM-G781B via Tapatalk
    Japp undra varför alla Viasat är pairade. Kommer det bli inom snar framtid att allt pairas tro? Jag menar Viasat ocjh CD är ju samma bolag numera. Eller är dom helt olika n båda varumärkerna säljs separat? O just Viasat satt så hårda krav på kryptering. Lustigt att tv3, tv6, tv8, tv10 inte är pairade.

    Jag förstår att vi har ingen kristallkula eller någon insatt här som kan berätta. Men tycker det är konstigt att man pairar vissa kanaler och andra inte.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-03-01 klockan 14:46.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  4. #14
    hej!
    jag har sökt in kanalerna men dom är "svart" - om dom är pairade finns det då inget sätt att få igång dom?
    jag har ju CD med kort som jag INTE delar, men kör en VU+ med oscam alltså i mitt hem.
    när kanalerna "dog" så ringde jag CD och bad dom köra ut signaler till mitt kort.
    dom bad mig om originalboxens nr (vilket jag gav dom) för jag har ju deras originalbox som ligger på hyllan.
    stoppade i kortet i den, och sen fick jag igång alla kanaler igen. sen åkte kortet i läsaren på oscam igen och sen dess har alla kanaler funkat i två år. undra om det skulle funka igen för att få igång explorer å viasat nature.
    Vad tror du?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pic16f84 Visa inlägg
    hej!
    jag har sökt in kanalerna men dom är "svart" - om dom är pairade finns det då inget sätt att få igång dom?
    jag har ju CD med kort som jag INTE delar, men kör en VU+ med oscam alltså i mitt hem.
    när kanalerna "dog" så ringde jag CD och bad dom köra ut signaler till mitt kort.
    dom bad mig om originalboxens nr (vilket jag gav dom) för jag har ju deras originalbox som ligger på hyllan.
    stoppade i kortet i den, och sen fick jag igång alla kanaler igen. sen åkte kortet i läsaren på oscam igen och sen dess har alla kanaler funkat i två år. undra om det skulle funka igen för att få igång explorer å viasat nature.
    Vad tror du?
    Tyvärr hjälper det inte. Det att du hade svart med originalbox är för att den var låst och skulle paras ihop just med ditt kort!

    Jag köpte en originalbox begagnat åt en bekant som var bara intresserad av cd utbud för man får ju heller inget annat med deras nyare skitboxar.
    Hursom blev ingen bild varken med hans eller mitt kort. Var tvungen ringa cd kundservice och dem parade ihop rätt kort till boxen sedan hoppa allt igång!

    Det du däremot kan göra är att kräva en CA modul av CD. Den fungerar i din box bara du har en ci modulplats.
    Därifrån går dock inte dela kort och du kan heller inte spela in flera progrsm samtidigt eller se på ett annat medan en annan spelas in.

    Jag har fått en modul eller fick den billigt ändå typ gratis. Då jag förhandlade pris och om jag skulle kunna få en ca modul till "min nya tv". Det gick bra om jag band mig 1år från obundet abb. Men använder inte den pga de sistnämda. Men har som en backup ifall allt pairas och jag har bindningstid kvar.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-03-05 klockan 09:19.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Det går bra att ha en CD modul i en box och dela kortet med en smartwii mellan modulen och den interna läsaren i enigma-boxen (oscam), oscamen delar sen vidare till några andra boxar i hushållet (inget utanför hushållet även om det även skulle gå).
    Då går det bra att se parade kanaler på boxen med modulen, även spela in (men max en parad kanal i taget) och titta på en (oparad) kanal samtidigt.
    Övriga mottagare kan titta på oparade kanaler samtidigt som boxen med modul tittar eller spelar in parat.
    Övriga mottagare kan även streama EN parad kanal från mottagaren med modul, men det kan bara göras med EN parad kanal åt gången.
    Tycker detta funkar bra, men det är klart det blir mer o mer begränsat ju fler kanaler som blir parade.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Det går bra att ha en CD modul i en box och dela kortet med en smartwii mellan modulen och den interna läsaren i enigma-boxen (oscam), oscamen delar sen vidare till några andra boxar i hushållet (inget utanför hushållet även om det även skulle gå).
    Då går det bra att se parade kanaler på boxen med modulen, även spela in (men max en parad kanal i taget) och titta på en (oparad) kanal samtidigt.
    Övriga mottagare kan titta på oparade kanaler samtidigt som boxen med modul tittar eller spelar in parat.
    Övriga mottagare kan även streama EN parad kanal från mottagaren med modul, men det kan bara göras med EN parad kanal åt gången.
    Tycker detta funkar bra, men det är klart det blir mer o mer begränsat ju fler kanaler som blir parade.
    Ja det har du rätt i och rent teoretiskt så borde det ju gå dela även till andra moduler och därmed kunna öppna olika pairade samtidigt. Har för mig att någon tidigare skrev om det här att det går gå runt på det viset!

    Tråkigt bara att oscam och andra softcams inte fixat det.
    Borde ju vara något serienummer man har i camen som kortet pairas mot. Kortet fungerar inte bara sådär i cd modul eller box. Men har man t ex tvillingkort så fungerar båda korten oavsett modul fast det är olika serienummer i dem. Så 1kort kan vara pairad till flera olika moduler. Däremot kan det vara kanske svårt förklara cd varför man vill att ens kort ska fungera i flera olika moduler om man inte har tvillingkort.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-03-05 klockan 14:56.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    fast om man nu har parat kortet mot 2 moduler (eller mottagare), går det då verkligen att se på 2 parade kanaler samtidigt? (delar med smartwii)

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    fast om man nu har parat kortet mot 2 moduler (eller mottagare), går det då verkligen att se på 2 parade kanaler samtidigt? (delar med smartwii)
    Har för mig någon sade det skulle fungera och varför skulle det inte det om dem fungerar en och en. Men är väl bara testa t ex dem flesta av oas har någon gammal box liggandes fungerar originalbox och modul på olika pairade så lär väl 2 olika moduler också fungera.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Jo posten är helt otrolig ibland så mycket möjligt.

    Jag har autogiro men när det blir prisförändringar brukar man få en fysisk papperskopia på det.
    Skulle kunna scanna min. Men svårt ladda upp här när det är så begränsad filstorlek på bilder man laddar upp hit.

    Ps. Om du har e-faktura får man väl fakturakopian till bankens inkorg? Kanske det står där
    Ja via e-faktura kan man se precis som du säger, om man laddar ner PDF:en.
    Såg nu varför jag ej fått nått brev: jag har satt alla "Nyheter, tips och erbjudanden" till "Off" på CD's hemsida.
    Så nån jävla nytta ska man ha av GDPR lagstiftningen!
    Postnord kommer dock inte av kroken för det, väntar paket som de förmodligen supit bort, tomtar!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 18:10
  2. [LÖST] Vlken Viasat Nature ska fungera?
    Av nauleem i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-29, 10:27
  3. Interner Explorer 8
    Av folke i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 16:24
  4. Win explorer 5.0
    Av hellstone i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 10:45
  5. win explorer
    Av kortmann i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 14:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss