Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Val av tv-leverantör, tips?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    @jippe

    Ok då kan det vara värt testa med andra ord.

    Kommer det in kanaler utan kodning eller med nåt system som knäckt och som innehållet är intressant?

    Tyvärr är det väl så och streamingnasare blir bara rikare på sin verksamhet. Har ju blibit allmänt accepterat tom i piratkretsar (kommer ihåg hur hatade kortnasare var en gång i tiden).
    Sedan är det nåt speciellt när man själv knäckt nåt lyckas ta in nåt en annan väg än internet.

    Men vi har väl blivit för gamla och tycker dagens ungdom inte gör nåt själv.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  2. #12
    Vad har du för TV?

    Varför inte köra Smart iptv app och en kinastream?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Därför att det är olagligt...

    I Lund 1,5 m. I Växjö de flesta kanaler på ASTRA 28 med en 1,2 m parabol. Med en 1,5 skulle alla HD-kanaler också komma med. De tyska kanalerna är väl samma som innan. Innehållet sätts ihop efter vad folk vill se. Uppenbarligen vill ni se Big Brother och Paradise Hotel samt Robinson så det är vad vi får tillsammans med Idol, Masked Singer och DSDS.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    @Jippe, du måste upp till 1.5-1.8m så har du god marginal och kommer LÄTT att få in hela utbudet från 28.8 jag skulle uppgradera utan tvekan. Fungerar säkert med de där billiga tårt-varianterna av markmonterade paraboler. Du har ju grymt bra läge för mottagning.

    @Schwede30, har ju ett OK läge där man klarar sig på runt 1.8 meter, jag vet någon som fick OK mottagning i Motala på en 1.8 parabol. Jag har kvar min centrum fokuserad 1.8meter parabol men har inte monterat upp den på evigheter för jag misstänker att jag inte kommer få signal ändå. Det räcker nog inte med den storleken för att få in 28.8 tyvärr. Plus jag måste fixa med betong, fixa special rör från smeden så jag kan montera upp monstret. Behöver matarhorn och annat. Kostnaden är inget som avskräcker mig utan snarare grannar som börjar yra om ett svart monster UFO i trädgården då det är tättbebyggt område. Jag har dessutom inga möjligheter att gömma parabolen långt bort på en stor tomt eller skogsparti och köra med fiber LNB och fiber till min mottagningsbox. Rätt kört med andra ord. Har inte bestämt mig än för om jag ska sälja parabolen till någon som vill ha.

    Däremot det som intresserar mig numera är BBC-SATBACK grejen där dom kör biss kryptering, jag trodde dom skulle skrota Intelsat 907 och lägga ner allt men så blev det
    inte utan dom fixade över grejerna till Intelsat 901 som tog över och är i stort sett identisk med den gamla satelliten. Nu finns inte alla kanaler där med tillräckligt många
    för att man ändå ska kunna titta på kanalerna. Det krävs ju nycklar för själva BISS krypteringen men det är sådant man bara matar in en i box som fixar denna kryptering.
    Och vad jag kan förstå sedan tidigare när jag gjorde en del efterforskningar på detta så ändras nycklarna mycket sällan. Bonusen är att täckningen är otroligt bra, snarlikt
    typ Canal Digital så det borde vara otroligt enkelt att ta in. Nu när jag fixat ytterligare en parabol och har ytterligare en äldre 1.2 triax parabol så tänkte jag testa nu det
    blivit lite varmare ute hur mottagningen är här i Stockholmsområdet.

    Lite svårare att få tag i box men det får jag köpa från Ebay eller annat ställe, typ Aliexpress eller liknande. Finns guider också på nätet som berättar vilka boxar som
    är bra och fungerar fint med BISS systemet.

    https://en.kingofsat.net/sat-i901.php

    Inte så mycket man kan göra egentligen, vem vill installera en 4m parabol för att få in kanalerna från 28.8 dessutom vart får man ta på en sådan och dessa
    lär ju kosta multum. Enda realistiska alternative är ju om man får tag i någon begagnad från typ öst-europa eller liknande.

    Går ju även att ta hem via IPTV men vet inte hur pålitligt det är och jag tycker en del av tjänsterna var ganska dyra då jag endast
    är intresserad av typ de marksända kanalerna. Bryr mig inte om Sky etc för det kan man plocka ner med vanlig parabol och kort.

Liknande ämnen

  1. IP tv leverantör
    Av zonkman i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-02-20, 14:54
  2. Byte av tv-leverantör, tips?
    Av LumberJack i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 22:53
  3. byte av internet leverantör
    Av jaysan i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 19:57
  4. Val av ADSL-leverantör
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 19:01
  5. [LÖST] parabol leverantör
    Av ch2001 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 10:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss