Nej de var mest sura denna gången därför sa jag upp det.
Kan ev ha ngt med sammanslagningen med viasat att göra.
Tv-handlare kränger viasat abo o bjuder på boxar mm (även tvilling, trilling o fyrling ges bort gratis bara man tecknar abo) jag förmodar att de vill ta slut på all viasat-utrustning i lager.

Jo barnen använder hellre paddor, även för spel, men min äldste är 10 nu och han börjar intressera sig mer o mer för dator (han har dator på sitt rum)
Har väl att göra med att de är uppvuxna med paddor o telefoner, jag vet inte ur det är bland deras kompisar men jag tror de flesta 5-10 åringar har padda el motsvarande idag.

Det enda som stör mig är att de ar noll tålamod o noll intresse att försöka fixa saker, minsta lilla klydd så skriks det, när jag var liten så fick man fixa allt själv. Det var så intresset för satellit tv kom, d2mac/eurocrypt samt videocrypt (sky) korten runt 93-94 som man hittade info om på en bbs (det var före internet, o jag gick på högstadiet då), det blev även ett besök i en tv affär för inköp av en videocryptdekoder när familjen var på semester i london en sommar. Rasterna på mellanstadiet spenderades med att alla killarna (och några tjejer) bytte disketter med spel till amiga o c64 som man lånade hem o kopierade. Filmkanaler gjorde att det alltid var hos mig kompisarna samlades. Lite OT men så var min uppväxt