Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 55

Ämne: Canal Digital NO 0,8gr W

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Satt o kollade lite på transpondrarna i helgen, det verkar ha gått igång Nagravision simulcrypt på några kanaler till nu, bla Svt.
    Kollade även på lyngsat och kingofsat och det verkar vara bekräftat även där.

    På 1w ligger förutom allente även Mtv Networks, Digi TV, Focus Sat, Direct One och Slovak Telekom, dessa verkar använda cryptoworks, irdeto2 och conax samt nagravision3 eller simulcryptningar av dessa, jag har inte orkat kolla exakt vilka som använder vad eller vilka providers som hör till vilket land och vilka som är direkta konkurrenter med varann (samma land). Mtv net kör viaccess det är den enda jag är säker på och jag tror Focus sat använder conax och cryptoworks.
    Det ligger väldigt många ecm strömmar på vissa kanaler om den kanalen ingår och är samma hos flera leverantörer, tex MTV och Nat geo wild som även ingår i allente.
    Så vi kan nog räkna med att ny utrustning hos allente så småningom blir nagra men vi får se. Lär ju dröja länge innan de stänger conax.

    Vet nån när signalen på 5ö stängs? dvs när ska viasats parabolsnurr vara slutfört?
    Viasat Baltic ska väl ligga kvar på 5ö eller? De delar ju flera kanaler med skandinaviska Viasat och de använder fortfarande Videoguard.
    Viasat Ukraine ligger också på 5ö men de har tydligen bytt till VeriMatrix. Är det inte samma system som Telia använder i sin iptv?
    Senast redigerad av jippe den 2021-04-26 klockan 11:27.

  2. #32
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    @Jippe Jag tror inte att några kanaler blir kvar på Viasat satelliten, det kan ta tid för vissa kanaler och flytta. Däremot kanske satelliten fortfarande kommer användas för TV och annat men inte för distribution till slutkund. Men jag spekulerar bara, vi får se vad som händer.

    Jag skulle inte ha något emot att dumpa One Place boxen, få en uppgraderad och bättre box jämfört men nuvarande. Om krypteringssystemet byts är inte så intressant för de flesta kunder. Sedan vet jag inte om det är någon större skillnad på Conax och de olika systemen med tanke på CA-moduler, kortdelningssystem som smartWI osv. Jag använder ju inte något av det så för mig kvittar det.

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    @Jippe Jag tror inte att några kanaler blir kvar på Viasat satelliten, det kan ta tid för vissa kanaler och flytta. Däremot kanske satelliten fortfarande kommer användas för TV och annat men inte för distribution till slutkund. Men jag spekulerar bara, vi får se vad som händer.

    Jag skulle inte ha något emot att dumpa One Place boxen, få en uppgraderad och bättre box jämfört men nuvarande. Om krypteringssystemet byts är inte så intressant för de flesta kunder. Sedan vet jag inte om det är någon större skillnad på Conax och de olika systemen med tanke på CA-moduler, kortdelningssystem som smartWI osv. Jag använder ju inte något av det så för mig kvittar det.
    Det finns en hel del Baltiska kanaler på 5ö positionen.
    Dem tror jag inte kommer flytta till 1w. Fast man vet ju aldrig.

    Men vad jag förstått är 1w svagare i Baltien. Dock sänder ju även Intelsat på 1w men det är ju också en helt annan sattelit än Thor.

    Man märker tom här i östra Sverige att 1w är svagare än 5ö. Så jag tror inte det är nån vidare signal i t ex Ukraina, Estland, Litauen etc på Thor.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Parade V Film Premiere och V Series
    från Canal digital Norge ligger nu i norska +Underhållningspaketet.
    Källa: http://www.canaldigital.no/aktuelt/underholdning-ny/

    Det står inget om det i Canaldigital.se
    Undrar om svenska följer efter Norges abb.
    Lycka till med er som har CI+ modul och norskt abb!
    Verkar ingå även i Sverige.
    Jag har i alla fall bild och finns på Viaplay på "kanaler". Dock väldigt surt att kanalerna är pairade.

    Jag har dock cmore paketet så det kanske därför ingår.
    Fast dom två har ju ingenting med varandra att göra.

    Det var i alla fall stort plus att viaplay numera ingår. Mer filmer än cmore. Så någonting har ju fd Viasat skärpt sig på från tv1000 tiden...
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-05-02 klockan 12:48.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  5. #35
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kisumisu, jag har också märkt att det som finns tillgängligt via One Place boxen ständigt utökas. Nu har jag ju iofs
    den där billiga varianten av HBO som duger fint för min del Men även Viasat grejerna har utökats ordentligt sedan
    det blev Allente.

    Jag tänkte skaffa Cmore film grejer förut men inte blivit något av det. Men jag tycker ändå den största vinsten
    numera med CD är plattformen online. Veckoarkivet som jag önskade dom kunde utöka till 14 dagar (2 veckor).
    Det är så smidigt att titta på saker när det passar, ofta missar man mycket som går i veckan och på helgerna
    för att man gör annat och det är jobbigt försöka passa tider, hålla koll på när saker sänds etc.

    Nu finns inte veckoarkivet på alla kanaler men tillräckligt många för min del i alla fall. Smidigt också att det
    finns så mycket filmer och annat tillgängligt, on demand. Däremot måste man själv hålla koll på vad man ser,
    vilka säsonger, avsnitt osv typ en text fil eller liknande för jag har märkt att boxen inte håller koll på vad
    man tittat på osv. Det är lite si och så med den funktionen, fungerar gör det ju men sådär.

    Jag hoppas mest att samgåendet ska öka utbudet av flera kanaler och att online plattformen förbättras och blir
    större. Då är det värt att fortsätta vara kund även om jag inte tittar "live" så ofta annat än att slö-titta och ibland
    planera för att se på saker jag inte vill missa.

    Men vad hände med C-more kanalerna ? Är det numera Viasat film osv ?

    Basic, Standard, Large, Premium.

    Sedan har dom också bas, mellan, stor.

    Riktigt rörig verkar det vara. Jag hoppas själv på en ny Android TV box så småningom där man även
    kan lyssna på alla de radio kanaler som finns.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2021-05-03 klockan 21:20.

  6. #36
    Färsking
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Bläddra en liten bit ner på denna sida så hittar du cmore-paketen. https://www.allente.se/kanalpaket/vara-kanalpaket/

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Riktigt rörig verkar det vara. Jag hoppas själv på en ny Android TV box så småningom där man även
    kan lyssna på alla de radio kanaler som finns.
    Det kan man redan från hela världen.

    https://play.google.com/store/apps/d...=tunein.player

    Och ja det kommer en ny box även om minnet kunde vara bättre bla.
    Det är denna som jag förstått det kommer köra med Nagravision 3 och Verkar ha fått namnet Allente 1 här nu istället för OnePlace 2.

    https://browser.geekbench.com/v4/cpu...93&q=OnePlace2
    Senast redigerad av Leatherface den 2021-05-04 klockan 15:29.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Använder den här bland flera apar.
    https://play.google.com/store/apps/d....radio.android

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    162
    Tackad
    48 gånger
    Nu hoppar jag lite mellan ämnena är det någon som har fått igång Tunein för enigma2 jag har testat med Openpli8.0 på en Ultimo4k samt TuneIn Radio Enigma2 Plugin 4.0 installation inga problem men när man browsa får jag bara Error: No items found dock ligger det en json fil med en station "Srf" som fungerar att spela men man skulle önska lite mer än en kanal :-)
    TuneIn brukar vara på hela dagarna hemma samt även i bilen dock sköter Volvo denna app utomordentligt dåligt fast det är en helt annan sak.

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag lyssnar på Tunein i min Volvo via min telefon ( bluetooth ) i stället fungerar jättebra.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-06, 20:09
  2. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:24
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 14:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 11:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss