Leatherface, aha är det typ licenser för själva krypteringen som kostar och inte korten. Då blir det antagligen bara smidigare för
de flesta kunderna och bolaget själva om dom slipper kort. Även om kortet säkert placeras internt i själva lådan, lite som
e-sim för mobiltelefoner. Allt för att slippa ha ett fysiskt kort och chip utan man kan ladda upp det i någon form av flashminne
eller liknande teknik.

Intressant att dom ska komma ut med en ny box. Nuvarande box funkar faktiskt helt OK men frågan är om den nya boxen
blir snabbare. Jag jämförde med den lite äldre boxen som kör linux och det är kanske 30-40% snabbare på att byta kanal, ta upp
programlistan etc. Men å andra sidan kan man knappt streama med boxen GUI är urusel på den så den boxen lämpar sig
mer för att titta på TV med men ganska många streamar ju numera så det känns som den boxen har gjort sitt.

Det mest intressanta med en ny box är om den dubbelt så snabba cpun kommer göra deras OnePlace system snabbare,
mer minne tror jag inte gör så stor skillnad. Dessutom vet jag inte vad nuvarande box har för CPU etc. Däremot vet
jag den har ganska lite minne vilket inte är så bra om man jämför med mobiltelefoner.