Jag kör även med kingofsat mycket bra sida!
Däremot tycker jag layouten på lyngsat är bättre, enklare på något vis!
Så är det ju blir ju mer fördelaktigt sända olika ljudspår. Men måste nog vara som du säger att dem vill rikta in reklamen. Samtidigt om det nu hänger på reklam så borde dem väl göra som Tyskland, Finland (marknät), England mfl sända reklam tv gratis och okodat!
Om du bott i Nackasändarens närhet så har du haft "Tv Finland", "F-TV", "Finlandstv" och allt vad det nu hetat!
Dem sände programmix från Finlands 3 olika kanaler. Bara finska programmen och där var reklamen censurerat!!! Var mycket diskussion om det på finska kretsar varför Sverige inte visar, ibland slank nån reklam igenom ibland bara ljudet men mestadels var det en stillbild "Jatkuu" försvenskat "Fortsätter".
Nu har jag märkt samma censur när det gäller "Disney Channel", men nu är det finnarna som censurerar. Sverige där riktad reklam till barn är förbjudet sänder för full fart reklam riktat mot barn där. Men när man har finskt ljudspår så spelas det bara en musikslinga reklamljudet hörs inte.
Jag vet inte vad det beror på att våra nordiska länder inte kan visa reklamen?
Är det pga att nåt skulle vara billigare i andra landet eller varför?
CD utrsäkta Allente, har bara statliga reklamfria kanaler på sina grannländskanaler. Finns ju bara YLE och NRK.
Bla Mtv3, Tv Norge har samma ägare som svenska Tv4. Så kan inte vara nån sådan konkurrens.
Förstår heller inte varför det är så svårt släppa in grannländers program till Sverige?!
Norge, Danmark och Finland har sedan länge haft Sveapaket i sina kabelnät! Kostar pengar ja men du får in nästan samtliga Svenska kanaler!
Dessutom visas mycket svenska program på just dessa kanaler som har gemensam ägare med svenska kanalen.
Cmore får du in svenska program...men ska jag ha in nåt Finskt eller Norskt så krävs konto från antingen Finland eller Norge![]()
Det enda förklaringen man får är "rättigheter", men det skumt att Sverige har så generösa regler angående det medans våra grannländer ej har det och jag menar rättighet är ju nåt man redan nu betalar för att kunna se svenska filmer och serier!!
Så det här med streaming har både sina för och nackdelar!
Sedan plockas innehåll bort efter ett tag och alla filmer o serier har olika distributörer.
Jag tycker det bästa är att själva spela in!
Min farhåga är att visst kommer sattelit tv och markbundet dö ut någon gång. Märks redan nu när 2 fiender gick ihop. Men då hoppas jag att åtminstone EU kan komma med någon gemensam copyright regel att samtliga EU kanaler går streama i Sverige och utan att man behöver använda VPN eller andra landets mobila 4G nät (har jag gjort ibland, har fiber på svensk nät men mobilens 4G är på finskt nät)!! Nu är dock inte Norge med i Eu. Men som det är nu så blir det som när tv startade dvs bara inhemska program och "2 kanaler"...dvs staten styr innehållet!

Svara med citat