Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 55

Ämne: Canal Digital NO 0,8gr W

  1. #41
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Bra att ha för snabbare zap, i oscam.dvbapi då månnga caid finns på allentes Thor numera.

    P: 0B00:000000 # prioritize 0B00 with provider 000000
    I: 0940:000000 # prioritize 0940 with provider 000000
    I: 093E:000000 # prioritize 093E with provider 000000
    I: 090F:000000 # prioritize 090F with provider 000000
    I: 188A:000000 # prioritize 188A with provider 000000
    I: 181D:000000 # prioritize 181D with provider 000000
    I: 188D:000000 # prioritize 188D with provider 000000

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Det står "prioritize" i kommentaren på alla dina rader men I = ignore så det är missvisande.
    Alltså bara första raden med P (priority) prioriterar, de andra raderna igonerar de angivna CAID.
    Källa: https://manned.org/oscam.dvbapi/2de4287f

    Jag tror en liknande config skulle se ut som följande för MGCAMD, men om någon vet får ni gärna rätta mig:
    cat /var/keys/priority.list
    Kod:
    X: { 0B 00 }

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Nu verkar samtliga allentekanaler köra simulcrypt i 3 olika crypteringssystem.
    conax, videoguard och nagravision3.

  4. #44
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    jippe, är det någon som verkligen vet om dom kommer gå över till nagravision3 ?

    Innebär det att dom på sikt vill avveckla Conax och Videoguard för innan 2022 måste Viasat kunder rikta om parabolen för annars
    har man ingen mottagning. Men ska inte alla dessa Viasat boxar börja bytas ut, sker det först 2022 kanske ?

  5. #45
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    jippe, är det någon som verkligen vet om dom kommer gå över till nagravision3 ?

    Innebär det att dom på sikt vill avveckla Conax och Videoguard för innan 2022 måste Viasat kunder rikta om parabolen för annars
    har man ingen mottagning. Men ska inte alla dessa Viasat boxar börja bytas ut, sker det först 2022 kanske ?
    Som jag nämnt tidigare så är det enbart den nya boxen som kommer använda sig av det till en början iaf.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #46
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    jippe, är det någon som verkligen vet om dom kommer gå över till nagravision3 ?

    Innebär det att dom på sikt vill avveckla Conax och Videoguard för innan 2022 måste Viasat kunder rikta om parabolen för annars
    har man ingen mottagning. Men ska inte alla dessa Viasat boxar börja bytas ut, sker det först 2022 kanske ?
    Som redan nämt här så behöver inte boxar bytas ut. Är ju bara köra in ny mjukvara så klarar de andra krypteringssystem. Klarade gamla Nokia boxen byta så klarar nog det betydligt mer moderna boxarna med mer minne osv det.

    Men visst skulle det vara intressant veta vad som händer. Inte lär dom använda 3 olika system i längden.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  7. #47
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kisumisu, jaha så bara boxen fixar det nya krypteringssystemet så behöver man inte nödvändigtvis byta box. Visserligen tror jag att de flesta
    Viasat kunder kommer få byta box för dessa kan nog inte uppgraderas då NDS systemet var inbyggt och hårdvaran ganska hårt styrd från
    NDS om jag inte minns fel. Conax var ju bättre för där tillät man CA-moduler och det var inte allt för dyrt.

    Nagravision3 kanske är betydligt bättre vad gäller pris, funktioner och annat. Antar att man siktar på att få en gemensam plattform
    oavsett om det är kabel-TV, IPTV, Satellit osv.

    Canal Digital med sin Androidbox var skräp i början men när dom uppgraderade till Android 9 TV tror jag det var, då har allt
    faktiskt fungerat betydligt bättre än jag trodde att det skulle göra. Så jag är faktiskt positiv även om boxen är något seg.
    Det funkar trots allt utan några större problem vilket är trevligt.

    Jag är mest intresserad OM det kommer någon nyare box, dvs uppgraderad, snabbare, bättre och allt det där. Vi får
    vänta och de vad som händer :-)

  8. #48
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    kisumisu, jaha så bara boxen fixar det nya krypteringssystemet så behöver man inte nödvändigtvis byta box. Visserligen tror jag att de flesta
    Viasat kunder kommer få byta box för dessa kan nog inte uppgraderas då NDS systemet var inbyggt och hårdvaran ganska hårt styrd från
    NDS om jag inte minns fel. Conax var ju bättre för där tillät man CA-moduler och det var inte allt för dyrt.

    Nagravision3 kanske är betydligt bättre vad gäller pris, funktioner och annat. Antar att man siktar på att få en gemensam plattform
    oavsett om det är kabel-TV, IPTV, Satellit osv.

    Canal Digital med sin Androidbox var skräp i början men när dom uppgraderade till Android 9 TV tror jag det var, då har allt
    faktiskt fungerat betydligt bättre än jag trodde att det skulle göra. Så jag är faktiskt positiv även om boxen är något seg.
    Det funkar trots allt utan några större problem vilket är trevligt.

    Jag är mest intresserad OM det kommer någon nyare box, dvs uppgraderad, snabbare, bättre och allt det där. Vi får
    vänta och de vad som händer :-)
    Visst kommer det ju såklart nya boxar

    Men hur kommer det sig att gamla Nokia som hade Viaccess fick plötsligt Videoguard om det nu så hårt styrt?

    Jag har för mig också att Viasat körde nån lättare version av VG inte alls samma som Sky UK.

    En intressant grej är också att Tyskarna kör också Nagra.

    Personligen har jag tappat intresset för operatörsboxar när dem är så låsta nuförtiden. Vill jag ha ett låst system kan jag lika gärna köpa mig en smarttv och ha allt inbyggt i tvn utan box.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-08-10 klockan 23:30.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  9. #49
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Informationen jag lyckats läsa mig till så kommer man skippa korten helt och hållet med nya boxarna.
    Det kommer låsas direkt till boxen ungefär som det är med många IPTV leverantörer idag.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #50
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Men hur kommer det sig att gamla Nokia som hade Viaccess fick plötsligt Videoguard om det nu så hårt styrt?

    Jag har för mig också att Viasat körde nån lättare version av VG inte alls samma som Sky UK.
    Vill minnas Nokia mjukvaran för Videoguard skickades genom Sirius satelliten som den tog ner när man gjorde kanalsökning.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-06, 20:09
  2. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:24
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 14:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 11:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss