Hittade ett gammalt inlägg på comhit.net från 20-04. Enligt detta är det enbart ett fåtal av de krypterade HD-kanaler som går att se med softcam, däribland TV4HD. Stora merparten kräver modul.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Hittade ett gammalt inlägg på comhit.net från 20-04. Enligt detta är det enbart ett fåtal av de krypterade HD-kanaler som går att se med softcam, däribland TV4HD. Stora merparten kräver modul.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
jippe, stämmer det verkligen ?
Gick inte boxer över till MPEG4 på alla muxar förutom den som körde ut SVT1,SVT2 osv.
för länge sedan ?
Och jag märkte av misstag att min TV som har DVB-T inte kunde ta emot SVT kanalerna
så jag sökte information på nätet och hittade att dom ska gå över till DVB-T2. Däremot
visste jag inte att alla parallella sändningar ska upphöra.
Nu har jag en annan TV på en annan plats som har DVB-T2 så jag kan titta ändå, jag använder
det bara som en backup lösning ifall det blir något fel på CD mottagningen via parabol. Hade
en box som faktiskt gick sönder förut och då kunde man titta lite till det att jag hade fått
en skaffat en ny box. Inte för att jag tittar ofta.
Kör nästan bara med veckoarkiv och streamar. Live-TV är ju helt värdelöst, bara massa reklam
hela tiden.
Vissa boxermuxar kör dvb-T2/mpeg4, vissa kör dvb-T/mpeg4 och SVT kör dvb-T/mpeg2 i SD samt paralellsänder i HD via dvb-T2/mpeg4 i dagsläget. Dessutom ser det inte exakt likadant ut i hela landet. Kolla länken.
i Skåne körs iaf SVT i dvb-T/mpeg2 idag.
efter oktober blir det likadant överallt och alla äldre mpeg2 boxar kan lämnas till elektronikåtervinningen
Edit: Fel av mig, det är både mux1 och mux2 som ska köra dvb-T. Båda dock i mpeg4.
övriga muxar ska köra dvb-T2. Hur som helst får äldre mpeg2 boxar skrotas.
Senast redigerad av jippe den 2021-04-14 klockan 19:42.
Jippe, jaha ok. Jag har alltid trott det var samma över hela landet. Däremot vet jag att på vissa platser körde man ut de tidiga HD sändningarna i "band ett" vissa
delar av landet, om det nu var under 240Mhz eller hur det nu var, minns inte och orkar inte kolla upp det själv. Då var det ju tjat om att en del behövde byta
antenn eller fixa för att kunna ta emot. Det här var ju ett bra tag sedan såklart.
Så nu ska det alltså bli DVB-T2 med MPEG4 i hela landet och inget annat ?