Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
Tja om de parar ännu fler kanaler så har du ju ännu mindre nytta av att ha en FBC tuner/eller flera tunrar, eftersom modulen eller modulerna blir det som begränsar hur många kanaler du kan se samtidigt.
Har aldrig ägt nån VU mottagare så jag vet inte vad dom har och vill inte lägga pengar på nya boxar då jag inte vet hur länge man kan köra med alternativa boxar. Dessutom verkar orginalboxarna hyffsat bra nu funktionsmässigt.
Verkar som allente på sikt byter till nagra och fasar ut både conax och videoguard så vi får se om det är helt slut med egen box då eller vad som händer.
Ja men jag hoppas ju så klart att det tar tid så därför möjligtvis ny tuner till SOLO SE om det går. Har One-boxen och den tycker jag är rätt så trevlig. Många klagar på buggar mm och visst, den är inte perfekt än men riktigt nice ändå. Nackdelen är väl USB-disken som endast är på 1 TB. Så som det är nu med VU+ så kan man ju välja betydligt större diskar samt är bara kopiera filmerna till lagringsplats om man nu vill spara filmer om hårddisken är full.

Samlade på DVD förut men lessnade nånstans runt 1300 filmer. Snordyrt samt många filmer va crap.

Ska iaf bli intressant och se hur One V2 blir.