Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Frivisning C More Standard Allente parabol

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

    Frivisning C More Standard Allente parabol

    Mellan den 8 och 14 juni frivisar Allente C More Standard för de dom har Basic, Standard, Large, Premium paketen.
    Senast redigerad av Freelock den 2021-06-08 klockan 21:46.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger

    Talking

    Ok. Då kontrar jag med följande.

    Faktura från Allente.
    "Du kommer väl ihåg att Viasat och Canal Digital numera blivit Allente.
    Det innebär till exempel att det står Allente på kuvertet till din faktura.
    Du kan så klart även se din faktura på Min Sida"

    HAHA vad jag skrattade. Det är säkert många som typ Allente, vad är det här för skräp, säkert bara spam (reklam) papper. Direkt i soptunnan.

    Så har dom kastat bort räkningen :-D
    Senast redigerad av DennisOlof den 2021-06-08 klockan 23:13.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Mellan den 8 och 14 juni frivisar Allente C More Standard för de dom har Basic, Standard, Large, Premium paketen.
    Nu hänger jag inte med. Dem som har large premium. Är inte cmore inkluderat i de sistnämda?
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Nu hänger jag inte med. Dem som har large premium. Är inte cmore inkluderat i de sistnämda?
    C More paketen är separata paket.
    Se Allente sidan.
    http://www.allente.se/tv-paket-parabol/tv-paket/

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    C More paketen är separata paket.
    Se Allente sidan.
    http://www.allente.se/tv-paket-parabol/tv-paket/
    Haha undra vad jag har för pakke

    Ser cmore, viaplay, norska kanaler och sedan våran standard 1-12, Eurosport, Discovery, National geo etc
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Haha undra vad jag har för pakke

    Ser cmore, viaplay, norska kanaler och sedan våran standard 1-12, Eurosport, Discovery, National geo etc
    Kolla i din faktura samt på "Mina sidor" så där döper dom om paketen till de nya.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag väntar också på att dom ska bli klara med mekande av paket hit och dit.

    Vet inte vad jag har, tidigare hade det namnet familjepaketet. Om man däremot tittar på
    den PDF fil som finns över abonnemang etc. Där ser man tydligare att C-more och annat
    finns att köpa som extra och vad det kostar.

    Men den informationen finns inte tydligt direkt på hemsidan.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jag väntar också på att dom ska bli klara med mekande av paket hit och dit.

    Vet inte vad jag har, tidigare hade det namnet familjepaketet. Om man däremot tittar på
    den PDF fil som finns över abonnemang etc. Där ser man tydligare att C-more och annat
    finns att köpa som extra och vad det kostar.

    Men den informationen finns inte tydligt direkt på hemsidan.
    Jepp jag funderar också vad det blir.
    Verkar tyvärr ha blivit allt för mycket Viasatfasoner av allt. Dem körde ju med olika intressepaket som i slutändan blev dyrare än familjepaket. En annan sak som är ännu värre är pairing.

    Lite ot nu men en nasare ringde mig och sade sig ringa från cmore trodde först det var cd eller Allente. Men personen ville kränga mig cmore streaming blev sådär skitglad när jag sade att jag har cmore standard. I slutändan ljög jag att jag har mobilt internet som det går inte streama på att det är bara parabol o sattelittv som fungerar, då jag inte ville vara otrevlig och för det andra inte hade tid prata

    Men då vet man det att allt är numer separat.

    Få se om man får nåt bra erbjudande om man fortsätter som kund, måste ringa cd ursäkta allente.

    Någon här som nyligen hotat säga upp abbet och bundit på nytt? Billigare pris, nån extra modul eller box på köpet??

    Ps.
    Sidan https://www.allente.se/kundservice/a...ang-och-avtal/

    Genererar tomma sidor

    Prislista "pdf fil" står det bla inte med tillvalspaket Finland.
    Tillvalspaket Danmark kostar 49kr. Enligt den vanliga paketsidan kostar Danmark 59kr. Hur ska dom ha det?

    Verkar också att tvilling nr3 nr4 kostar bara 39kr extra???

    Fritidshus kostar extra, idioter som inte utnyttjar just sattelitens fördel här (fiber tv går inte ta med så enkelt).

    Verkar som man inte längre som ny kund får heller installation parabol mm inkluderat?

    Fattar inte att så stort företag som CD kan gå ner såhär tom ur Viasats synpunkt skitdåligt!!! Ska dom fasa ner sattelit tv nu och börja på en marknad som erbjuder så mycket andra bättre alternativ...

    Jag ska logga in med min dator på minasidor och se vad som står där eller blir det ytterligare tom sida
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-06-10 klockan 08:29.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    @kisumisu, det var någon här på forumet som hade dumpat det mesta i parabolväg och bara körde streaming. Det blev tydligen
    betydligt billigare men då blir man beroende av att Internet fungerar etc.

    Jag var fortfarande nöjd med familjepaketet, det hade varit fint med lite film kanaler etc men jag tittar inte så mycket
    på film har jag märkt. Det jag faktiskt använder mest är catchup funktionen på boxen. Det gör att man kan följa olika
    serier utan att behöva bry sig om vilka tider avsnitten går på TV kanalen samt att många gånger kan man bara spola
    förbi reklamen. Jag använder det mer än att egentligen titta på vanlig TV. Nu är det ofta störningar här på fibern så
    därför har jag valt att fortsätta med CD via parabol, det har funkar utmärkt i många år. Verkligen pålitligt men jag har
    även en marksänd antenn för mottagning med di-pol förstärkare så att jag kan titta på SVT kanalerna om det blir
    något fel på parabolen eller boxen. Lagom kul att jag får ut 55db på muxen längst ner i frekvensbandet. Knappt
    godkänd mottagning så det går inte att titta på boxers utbud även om jag vill, det är för dålig mottagning.

    Sedan tror jag att CD vill få fler att skaffa nya boxar, dom känner nog att streaming är något dom måste satsa på för att inte
    förlora kunder. Jag är ganska nöjd med one place boxen, kunde varit bättre men funkar bra ändå. Inte lika smidigt som en
    dator och man måste själv hålla koll på vilka serier och avsnitt man titta på så man inte tittar igen på samma avsnitt. Deras
    system är inte så bra på att hålla koll på vad man ser på etc.

    HBO har jag haft ett tag men det ingick gratis för mig, nu ska dom ha betalt och jag har titta på några serier och lite filmer
    men tycker inte det är värt att betala för det egentligen. Dom har inte så många serier jag följer så det är inte värt betala
    för det egentligen.

    Det är grymt bra att catchup funktionen har så många bra kanaler jag tittar på, går att titta online också men det
    uppskattar jag mycket. PDF filen är kanske mindre rörig men jag tror man får vänta säkert 6mån till innan saker
    lugnat ner sig. Tar säkert flera år innan dom fått styr på allt med boxar, krypteringssystem etc.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger
    I höst ändrar vi vår rabattstruktur. Ju större paket du köper från oss, desto större rabatt. Samtidigt introducerar vi nya tv-paket. Du har idag Basic + Sport Standard + Underhållning + V sport + V series & film. Den 1 september byter dessa paket namn till Premium, med det nya priset 789 kr/mån.
    Mmm, min rabatt blev 63:- mer än vad jag betalar idag. Vet inte vad man skulle kunna ha mer för att få bättre rabatt.
    Har C more Premium oxå för 499:-
    Det ända som är säkert är att man betalar galer mycket och dyrare kommer det bli.
    1525kr i månaden + 63 i höst. Jippi
    Senast redigerad av bbra2000 den 2021-06-10 klockan 22:39.

Liknande ämnen

  1. Ny standard-box Canal Digital (parabol)
    Av 20V i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-12-31, 11:49
  2. Sätta en standard cam
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 14:33
  3. Mgcamd standard?
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 21:05
  4. [LÖST] Conax ISO7816 Standard
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss