Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Frivisning C More Standard Allente parabol

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Mellan den 8 och 14 juni frivisar Allente C More Standard för de dom har Basic, Standard, Large, Premium paketen.
    Ja nu under frivisningen fungerar kanalerna:
    C More First
    C More Series
    C More Hits
    C More Stars
    SF Kanalen
    både med NDS (Viasat) och Conax (CD) då NDS har släppt paringen tillfälligt.

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bbra2000 Visa inlägg
    I höst ändrar vi vår rabattstruktur. Ju större paket du köper från oss, desto större rabatt. Samtidigt introducerar vi nya tv-paket. Du har idag Basic + Sport Standard + Underhållning + V sport + V series & film. Den 1 september byter dessa paket namn till Premium, med det nya priset 789 kr/mån.
    Mmm, min rabatt blev 63:- mer än vad jag betalar idag. Vet inte vad man skulle kunna ha mer för att få bättre rabatt.
    Har C more Premium oxå för 499:-
    Det ända som är säkert är att man betalar galer mycket och dyrare kommer det bli.
    1525kr i månaden + 63 i höst. Jippi
    Stämmer ju inte riktigt då man betalar för 2 månader cmore i stöten. Runt 1000:- i månaden är dock för mycket, har sjäv samma paket.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av SLK320 Visa inlägg
    Stämmer ju inte riktigt då man betalar för 2 månader cmore i stöten. Runt 1000:- i månaden är dock för mycket, har sjäv samma paket.
    Jag betalar 1500 i månaden. Har 3 tvilling oxå.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    @bbra2000, OMG det är ju galet mycket.

    Nej, om det passerar 500kr månaden då börjar det bli för mycket, men då räknar jag inte extra kort etc utan bara ett abonnemang plus kort.
    Jag kan ju inte skaffa mig lägre kostnader eftersom det är TV jag i huvudsak tittar på. Provat HBO och även Netflix men inte fortsatt med det
    eftersom jag inte tittar tillräckligt mycket.

    Då har inte jag några sportkanaler eller filmkanaler. Play funktioner etc uppskattar jag mest av allt faktiskt, det är praktiskt precis som
    typ HBO och Netflix men jag har inte kvar dessa två. Fanns för lite för mig att titta på där och det är inte ofta jag tittar på filmer ändå så
    det är inte värt betala pengar för dessa streaming tjänster.

    Det är lite synd att t.ex. TV4 Film inte finns med i catchup systemet, och jag har märkt att filmer inte finns där utan det tycks bara vara
    så att grejer som dom markerat i systemen sparas i catchup för att man ska kunna titta i efterhand. Gör inte så mycket men det är lite
    synd för då skulle man kunna titta på filmer i efterhand som visas på t.ex. TV12 eller andra kanaler och kunna hoppa över reklamen.

    Kanske blir bättring på den fronten med tiden ?

    Det vore i alla fall trevligt, de filmer som annars visas på vanliga TV kanaler duger oftast för min del. Nu kan man iofs spela in det själv
    med hårddisk så jag får prova den vägen. Kanske funkar bra, jag har inte testas.

    Ska titta lite idag på dessa kanaler som frivisas, säkert inget speciellt.

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Hade 1600: - på senaste fakturan och där var 2 månader cmore premium nämligen. Har Premium och Cmore Premium som tillval.

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag tycker det är bra CD (Allente) satsar mer på streaming etc. För de personer som är intresserade av sport och annat är det
    för de flesta nog inte värt betala en månadskostnad som är så hög. Då är det bättre betala för det man vill se när det sänds.

    Priserna blir ju orimliga annars anser jag. Tyvärr finns det fortfarande många saker man inte kan betala för när man vill
    titta på just det specifika som sänds just då. Kanske blir ändring på det framöver. Filmer och annat går ju att hyra utan
    problem numera, sedan fick vi Netflix osv. Men vad gäller just sportgrejer av olika slag är det fortfarande dåligt på den
    fronten anser jag. Det är viktigare att man köper rättigheter och stänger ute alla andra fenomenet som dom fortfarande
    håller på med.

    Dåligt.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jag tycker det är bra CD (Allente) satsar mer på streaming etc. För de personer som är intresserade av sport och annat är det
    för de flesta nog inte värt betala en månadskostnad som är så hög. Då är det bättre betala för det man vill se när det sänds.

    Priserna blir ju orimliga annars anser jag. Tyvärr finns det fortfarande många saker man inte kan betala för när man vill
    titta på just det specifika som sänds just då. Kanske blir ändring på det framöver. Filmer och annat går ju att hyra utan
    problem numera, sedan fick vi Netflix osv. Men vad gäller just sportgrejer av olika slag är det fortfarande dåligt på den
    fronten anser jag. Det är viktigare att man köper rättigheter och stänger ute alla andra fenomenet som dom fortfarande
    håller på med.

    Dåligt.
    Jag håller med er på de mesta punkterna!

    En average användare ser ju bara på priset och enkelhet plus vill bara se de senaste massproduktionerna från USA! Dem flesta vill inte söka kanaler, dem flesta vill slippa olika appar dem flesta vill bara ha plug and play. Där tycker jag det är tråkigt att Allente bla nu ska gå in på sådan marknad, vi har t ex inte streaming som erbjuder utländska program jo de mesta är ju utländskt läs Amerikanskt! Men nu syftar jag bla på våra nordiska program t ex Cmore är en helt annan Cmore i Finland. Så det är tråkigt att Allente inte kan satsa på oss! Jovisst Norska och Finska kanaler som jag abbonerar på men thats it...en hel del program går på t ex Mtv3, Nelonen, Tv2 Norge, TvNorge etc etc...där har vi bara en piratmarknad eller kontakter som gäller!


    En annan del är som du nämde fiber går ner då går allt ner!
    Parabol är inte felfri, men när den felar kan man streama!

    Men det största nackdelen är med streaming att det svårt spela in för eget bruk, rättigheter gör att program försvinner!
    Men även här är det monopol som gäller. Vissa filmer finns bara på Netflix, Cmore, Viaplay, HBO, Disney....sedan finns det en hel del filmer som inte finns nånstans förutom piratviken eller på Blueray/DVD/VHS etc....och på det här med rättigheter är faktist fysiskt medium att föredra!!!

    Mina barn ville bla se Jönssonligan, javisst finns en del på Cmore och Viaplay...men

    Jönssonligan & den svarta diamanten
    Jönssonligans största kupp

    Fanns inte någonstans, inte ens att hyra.

    Herbie hittade jag ej, har den på vhs dock så fick bli det


    Nu hörde jag på radio att var det Amazon som köpte alla rättigheterna till James Bond filmerna

    Nå det kanske är lika det är så tjorvigt så kan vi filmfantaster fortsätta med våra fysiska medium och kanske tom blir nåt värde i dem den dagen det krävs 20st olika streamingappar och abbonemang för att se alla filmerna. Men visst Cmore har kanske 1% intressant de mesta är evighetsrepriser även om jag gillar kanalen SF Film. Har gått filmer där som inte ens går köpa på DVD och man får ju bättre bild än via vhs.

    Vi får ju se vad tiden visar, man kanske rent av själv borde starta en legal streamingservice med nisch filmer och från alla världens hörn Borde ju inte vara så jävla svårt eller dyrt heller, är ju som sagt sporten vissa boiag lever på och satsar på och det är väl det som är det dyra i det hela!
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-06-13 klockan 11:40.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    @kisumisu, det bästa för mig är definitivt catchup funktionen i boxen. Eller om man tittar via nätet. Många kanaler och många program som sparas ett tag.
    videobandspelare online så att säga, grymt praktiskt dock sparas inte allt men jag tittar nästan aldrig live numera. Man blir så trött på all reklam, det har
    spårat ur helt, hur mycket reklam det är hela tiden.

    Netflix och annat är bra men tyvärr finns det inte något som är heltäckande. Det är en djungel vad gäller filmer. TV-serier där är det lite bättre eftersom det
    inte finns så många tjänster och rättigheter spridda över allt. Det jag saknar är typ billiga konton, t.ex. att man borde kunna skaffa konto som kostar t.ex
    15-20kr per månad hos Netflix och så får man lite basic saker och inget mer. Därefter betalar man för det man vill titta på men det är dom nog inte
    intresserade av utan dom vill tjäna pengar och låter kunder betala fast dom inte tittar på grejer för att istället hävda att du kan säga upp avtalet när
    du vill. Dom vet säkerligen att folk är slöa och inte gör det och så tjänar dom pengar på din dumhet.

    Resultatet för min del är tvärt om, jag betalar aldrig för något jag inte använder eftersom jag är snål. Fast egentligen handlar det om att jag hatar
    att slösa pengar eller att det känns som man blir lurad. Jag tillhör nog gruppen antikonsument :-D

    Det vore fint om dom hade mer frivisning eller med tiden lyckades paketera om grejer. Jag har inget emot att betala lite för C-more prylar
    men jag ogillar att det inte är mer frihet att välja. Jag kan också tänka mig att man betalar för något där man bara kan streama
    via Allente bara det är ett lågt pris. Dom har hyrfilmer och jag har hyrt lite sådant tidigare, funkar bra.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    @kisumisu, det bästa för mig är definitivt catchup funktionen i boxen. Eller om man tittar via nätet. Många kanaler och många program som sparas ett tag.
    videobandspelare online så att säga, grymt praktiskt dock sparas inte allt men jag tittar nästan aldrig live numera. Man blir så trött på all reklam, det har
    spårat ur helt, hur mycket reklam det är hela tiden.

    Netflix och annat är bra men tyvärr finns det inte något som är heltäckande. Det är en djungel vad gäller filmer. TV-serier där är det lite bättre eftersom det
    inte finns så många tjänster och rättigheter spridda över allt. Det jag saknar är typ billiga konton, t.ex. att man borde kunna skaffa konto som kostar t.ex
    15-20kr per månad hos Netflix och så får man lite basic saker och inget mer. Därefter betalar man för det man vill titta på men det är dom nog inte
    intresserade av utan dom vill tjäna pengar och låter kunder betala fast dom inte tittar på grejer för att istället hävda att du kan säga upp avtalet när
    du vill. Dom vet säkerligen att folk är slöa och inte gör det och så tjänar dom pengar på din dumhet.

    Resultatet för min del är tvärt om, jag betalar aldrig för något jag inte använder eftersom jag är snål. Fast egentligen handlar det om att jag hatar
    att slösa pengar eller att det känns som man blir lurad. Jag tillhör nog gruppen antikonsument :-D

    Det vore fint om dom hade mer frivisning eller med tiden lyckades paketera om grejer. Jag har inget emot att betala lite för C-more prylar
    men jag ogillar att det inte är mer frihet att välja. Jag kan också tänka mig att man betalar för något där man bara kan streama
    via Allente bara det är ett lågt pris. Dom har hyrfilmer och jag har hyrt lite sådant tidigare, funkar bra.
    Haha ja jag tror vi flesta är lite antikonsumenter eller kanske finare ord mer medvetna konsumenter vi som umgås i det här forumet!

    Visst är det bra med video online och alla möjliga molntjänster mm. Men det största nackdelen är när företag lägger ner och ändrar på villkor dvs att man helt i deras händer!

    En bekant till mig som bor i Finland har nån fiber tv tjänst där också inspelning sker online aldrig riktigt förstått samtidigt när man läser i de finska forumen verkar boxen ändå ha egen hårddisk. Men blev ett jävla liv när inspelningar plötsligt kunde bara sparas max 6 månader!

    Jag blev heller inte så glad. Dem hade en inspelning hag hade velat se men drm var så otekniska alltså min släkt. Jag sade att ni kan ju köpa en hdmi capture grej eller i värsta fall koppla in en gammal vhs efter boxen och spela in med den. Men dem förstod inte.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-06-14 klockan 09:51.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Ny standard-box Canal Digital (parabol)
    Av 20V i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-12-31, 11:49
  2. Sätta en standard cam
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 14:33
  3. Mgcamd standard?
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 21:05
  4. [LÖST] Conax ISO7816 Standard
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss