Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Bästa 4k satellit mottagaren?

  1. #11
    Ser ut att vara duo 4k se om man tolkar listan i länken ...klicka på models
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vu%2B

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av putta Visa inlägg
    Hej,
    Har nu införskaffat en ny 4k tv och vill då höra vilken är den bästa 4k satellit mottagaren?
    Har alltid gillat VU+ men finns det andra märken som är bättre eller likvärdiga?

    Har både motor parabol ( 42gr öst till 18gr väst )som en torodial antenn med 8 Lnb och har ett Allente abonnemang med deras egna godkända modul.

    Sedan tidigare en VU + duo2 med Openpli då med ovan konfiguration som fungerat alldeles utmärkt .

    Vad rekommenderar ni?

    Har tittat på duo 4k se , ultimo 4k och zero 4k och undrar om för och nackdelar mellan dem olika men även om det finns andra märken som är likvärdiga eller rent av bättre.

    Tacksam för tips

    //P
    Ska väl säga att jag har ingen erfarenhet av 4k.
    Men jag skulle väl tänka mer såhär att vilken box har mest expanderingsmöjligheter. Visst ska man ju också tänka på behovet.

    Jag själv använde en vanlig "Ultimo" och var mycket nöjd. Men då var ju mina behov också kunna ta emot marksänt mm och tycker tom den saknade en slot för mottagare.

    Boxen paijade och jag började jaga begagnat. Hitta aldrig ultimon så fick bli lite blandad kompott.
    Ville även ha flera boxar och box till tv där jag tidigare haft bara FTA mottagare.

    Zero äger jag flera helt ok till tv tittande men inte så mycket mer då den som sagt har bara 1 mottagare.
    VU duo köpte jag här också beg. Den verkar rolig box, dock bara hunnit leka med dvb-T delen och finska kanaler. Den kom med 1 dual dvb-s kort...satte från min gamla ultimo dit dvb-t kort så är nu som gamla ultimon dvs en hybrid mottagare.

    Är ju egentligen just hybridfunktionerna man saknar med boxar och smart tv.
    Är ofta det där "antingen eller" som gäller.
    Själv äger jag ingen smart tv då dem är för de mesta dumma som redan nämdes i tråden går ej spela in program som man själv vill "okodat", ett annat problem är det där antingen eller, finns alla möjliga fina mottagare i men går inte ens göra enkla saker som att sortera kanaler i egen ordning... däremot till slötittande duger ju tvs mottagare bra till.


    Förlåt om zero är Uno men dagens zero syftar väl också till 1 slot för mottagare eller är jag helt ute o cyklar.

    Men sen är frågan hur många 4k kanaler finns det idag och hur kommer dessa pairas.
    Vill inte vara tråkig och jag råkade väl ha lite tur också när jag köpte mina beg boxar. Fick höra av en säljare att den hade plötsligt slutat fungera, var bara svart bild på många kanaler var nån större cs liga som åkt fast antar jag för fanns flera vu+ boxar på marknaden blocket, tradera mm
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-08-04 klockan 08:28.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Skriv aldrig innan du har vaknat... Naturligtvis menade jag ULTIMO och inget annat.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Skriv aldrig innan du har vaknat... Naturligtvis menade jag ULTIMO och inget annat.
    Jo så är det och ibland skriver man fel fast man vaknat.
    Kärt barn har så många olika modeller och modeller som liknar varandra men är ändå skilda modeller.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-17, 11:31
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 20:35
  3. Bästa mottagaren?
    Av holman5 i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 20:57
  4. mottagaren låser sig.....
    Av P-son i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 14:42
  5. Avkoda med Mottagaren.
    Av 9802ACE i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 22:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss