Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Bästa 4k satellit mottagaren?

  1. #1

    Bästa 4k satellit mottagaren?

    Hej,
    Har nu införskaffat en ny 4k tv och vill då höra vilken är den bästa 4k satellit mottagaren?
    Har alltid gillat VU+ men finns det andra märken som är bättre eller likvärdiga?

    Har både motor parabol ( 42gr öst till 18gr väst )som en torodial antenn med 8 Lnb och har ett Allente abonnemang med deras egna godkända modul.

    Sedan tidigare en VU + duo2 med Openpli då med ovan konfiguration som fungerat alldeles utmärkt .

    Vad rekommenderar ni?

    Har tittat på duo 4k se , ultimo 4k och zero 4k och undrar om för och nackdelar mellan dem olika men även om det finns andra märken som är likvärdiga eller rent av bättre.

    Tacksam för tips

    //P

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Ta även gärna reda på vilken image du vill använda, har stor betydelse vid köp av box.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #3
    Openpli 8.0 som jag skrev är jag väldigt nöjd och bekväm med.

    Men vad finns det för image som kan vara bättre?

    //P

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad menar du med "bättre" ? Det är väl i betraktarens ögon som det valet står. OP är bra och utvecklas ständigt, de är snabba på buggfixar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Jag är nöjd med OP och känner mig bekväm med den och har aldrig haft problem så den kör jag på så en 4K mottagare som fungerar till den tas tacksamt emot...
    Eller är Panasonics inbyggda mottagare som det nu gäller av samma kvalitet rent bildmässigt ?...hantering och inställningar så tror jag i alla fall VU+ vinner + att man har en bättre diseque och med det motorstyrning med en satellit mottagare.
    Senast redigerad av putta den 2021-08-03 klockan 08:03.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2019
    Inlägg
    60
    Tackad
    7 gånger
    'Panasonics inbyggda': inspelningarna är garanterat krypterade - nej tack. ...och användargränssnittet, lika bra som OpenPLi (med epg) - nä tror inte det.

  7. #7
    Då är vi överens om att en fristående Vu+ är att föredra alla dgr i veckan men vilken modell av Vu+4K rekommenderas för satellit?

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jag har VU+ Solo4K, Uno 4K samt en Zero 4K, alla är mycket bra. Spelar in över nätet så någon diskplats behövs inte. Har använt CA-modul någon gång på Solon.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jag har en Ultra4k och är helt nöjd med den. Den kan mycket, men har ett par år på nacken. Många av funktionerna som var häftiga på Ultra kan nu finnas på alla modellerna. Plats för minst två tunrar är trevligt om su pelar in mycket.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Är det någon som har koll på vilken som är den senaste ( nyaste ) av VU 4k modellerna?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-17, 12:31
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 21:35
  3. Bästa mottagaren?
    Av holman5 i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 21:57
  4. mottagaren låser sig.....
    Av P-son i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 15:42
  5. Avkoda med Mottagaren.
    Av 9802ACE i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss