28.2 funkar nog bara på västkusten numera.
28.2 funkar nog bara på västkusten numera.
Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD
Där jag bor i västsverige behövs en 2,4 meter fokal till 28,2. Frugan blev rosenrasande
när jag placerade den i uterummet? Nu sitter den på taket till uterummet.
uterummet.JPG
På landet ca 20 mil söder ut har ja en Toroidal T55 som jag tar in 19,2 / 13 / 4,8 / 0,8 som funkar riktigt bra visst innan ett riktigt oväder kan bilden försvinna med det kan det göra hemma med min T90 också :-) Fördelen är att den inte är så djup som en vanlig parabol kanske det är en bra kompromiss????