@Stickan, du kan ju alltid prova med en 35cm parabol men får du problem så finns det inget annat att göra än att uppgradera.
Selfsat parabolerna kostar lite men dom är platta och lätta att placera utan att dom stör så mycket, den största fördelen är ju att man inte
har en arm som sticker ut där LNBn sitter så det kan vara smidigare att montera på en balkong för då kan man ju använda balkongen till
annat. Beror lite på vart man måste placera parabolen och hur den ska riktas in etc.
@lus vad surt att du kan ta emot. Jag har alltid velat ta emot 28.8 men det har inte blivit något, dessutom räcker nog
inte min 1.8m parabol ändå. Saken blir inte bättre av att det är radhus och grannarna skulle få frispel om jag monterade
upp min 1.8m wokpanna tror jag. Inte så kul att den dessutom är svart, aluminium. Man kanske kan lackera om den
men vad jag kan förstå så kommer jag ändå ha problem med mottagningen här i Stockholms området.
Det finns ju någon här som har samma storlek, tror det var i Motala och där gick det tydligen bra.
Jag får nöja mig med IPTV förmodligen, ska man montera upp 3-4m parabol måste man bo i villa
där grannarna inte bor för nära inpå.