Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Viasat 5gr med cam i Mutant HD51

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Så jag kan kontakta Allente för att byta min CAM mot deras om jag vill. Vad är det för kryptering de kör med Allente kort? vilken mjukvaru cam rekommenderas till min Murtant HD51?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Conax och OSCAM om det går.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av satelit20 Visa inlägg
    Så jag kan kontakta Allente för att byta min CAM mot deras om jag vill. Vad är det för kryptering de kör med Allente kort? vilken mjukvaru cam rekommenderas till min Murtant HD51?
    När jag bytte min cam nyligen så var det i samband med att abonnemanget med viasat gått ut.
    Om den går att byta mitt i en period vet jag inte, krypteringen är i conax som Schwede30 skriver.
    Oscam går bra dock inte parade kanaler.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Jag har kontaktat Allente, och har fått lite olika besked angående Cam modulen. Först sade de att de skickar ny Allente modul. När den inte kom, så var jag i kontakt med igen. De berättade att den inte kommer eftersom min Cam modul kommer att programmeras om. Jag ifrågasatte det om det verkligen var möjligt att programmera Cam modulen. Sedan berättade de att det kommer att fungera som vanligt med min Viasat modul bara jag riktar min skål mot 0.8 grader och. Jag tror att det sitter människor med en A4 papper i handen och läser rakt av en massa text. Någon som kan bekräfta dessa motsägelsefulla svar? Vad kommer det att hända första december som enligt tidigare besked är sista dagen för 5 graders sändningar?

    Tacksam om ni kan berätta med tanke på min nuvarande kombination som är Mutant HD51+ Viasat modul+ OpenaTV+Ciplushelper vilken kombination av image och mjukvara(Cccam eller Oscam) kommer jag att behöva? Vilken kombination är bäst enligt era kloka hjärnor, om jag skall använda 0.8 graders sändningar nu? Behöver så småningom byta min modul också? Något mer som behövs eftersom Allentes olika svar har gjort mig ännu mer förvirrad(Kanske meningen )

    Trevligt helg på er allihopa!

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Sändningarna på 0.8 simulkryptas i dagsläget i Conax, Videoguard och Nagravision 3.
    Det senare är för nyare boxar som kommande Allente1 boxen.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Är det någon ide att skaffa Strong Conax modul i stället for Viasat modulen?

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av satelit20 Visa inlägg
    Är det någon ide att skaffa Strong Conax modul i stället for Viasat modulen?
    du måste få bytt kortet till ett conaxkort från Allente om du byter till en conaxcam, vet inte om eller hur de gör detta och om det innebär nån kostnad.
    frågan är också hur länge de ger ut conaxkort och conaxutrustning (boxar/moduler) (nagravision3 är på ingående eftersom nagras tillverkare köpt upp conax tillverkare, kanske kommer det nån sorts hybridkort här som funkar till båda systemen)

  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör med mitt gamla Viasat kort i en ny Allente modul, det var bara att para kortet till den nya modulen. men det funkar också med Viasat modulen på 0,8w

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micke999 Visa inlägg
    Jag kör med mitt gamla Viasat kort i en ny Allente modul, det var bara att para kortet till den nya modulen. men det funkar också med Viasat modulen på 0,8w
    detta var ju jätteintressant.
    har dom börjat ge ut Allente moduler nu? Är detta en conax eller en videoguard modul??
    ditt gamla viasat kort är ju med all säkerhet ett videoguardkort liksom din gamla viasatmodul… hur kan kortet funka i båda modulerna samtidigt? Trodde inte videoguard stödde parning av kort mot 2 boxar/moduler men det kanske det gör.

    frågan är då, om nu ”Allente” modulerna är videoguard, och deras nya boxar ska köra nagra3, är det då så att det är conax som kommer att avvecklas först?? Man ska kanske hålla hårt i sina conaxmoduler o inte avsluta sitt abo i onödan.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    detta var ju jätteintressant.
    har dom börjat ge ut Allente moduler nu? Är detta en conax eller en videoguard modul??
    ditt gamla viasat kort är ju med all säkerhet ett videoguardkort liksom din gamla viasatmodul… hur kan kortet funka i båda modulerna samtidigt? Trodde inte videoguard stödde parning av kort mot 2 boxar/moduler men det kanske det gör.

    frågan är då, om nu ”Allente” modulerna är videoguard, och deras nya boxar ska köra nagra3, är det då så att det är conax som kommer att avvecklas först?? Man ska kanske hålla hårt i sina conaxmoduler o inte avsluta sitt abo i onödan.
    Ja dem som ändå visste.
    Vad jag tror blir det Nagra, vad för vits köra 2 system?

    Det också lustigt att Telenor sålt Conax till Nagra.
    Man säljer ett fungerande system.
    Ett system som stort sett också bara används i norden.
    Blir större risk att Nagra hackas som används i hela världen

    I Sverige är det nog bara Allente som använder Conax? I Finland används det även på kabelnät och på marknätet. Ska ta vid nåt tillfälle och köra Allentes kort till kabelmodulen om den fungerar där.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Hittar inte alla kanaler boxer, mutant hd51
    Av dragonevo i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2021-01-26, 18:29
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2018-04-28, 23:43
  3. Ax 4k-box hd51
    Av Schwede30 i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-10-07, 20:53
  4. Mutant 200
    Av nandob i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss