Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Viasat 5gr med cam i Mutant HD51

  1. #21
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Jag fick Allente modul när de justerade parabolen, det funkar ju inte i båda modulerna samtidigt men i den modul som kortet är parad med. tror det är Conax men står inte på (är en ny Allente modul)

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Nu har jag testat (har dock ett gammal CD Conaxkort).





    Från ovan en finsk Conaxmodul som används i kabelnät.
    CD org cam.
    Det finska Conaxkortet som är ett kort som öppnar svenska SVT1, SVT2, Barnkanalen, Kunskap och Svenska Tv4 på de finska kabelnätet, abbet är sagt upp för längesedan men fortfarande öppnar den dessa kanaler (Alltså på kabelnätet)!
    Blir dock några errors när man byter kanal men man bara trycker bort.

    Satte in modulen nu till min VU+ box. Först var den helt stendöd, sade nåt om card error. Sedan satte jag in de finska kablekortet till modulen och körde CD kort som vanligt via cccam. Bilden på CD kom och frös efter nån sekund (Så tydligen kan man inte ha både cam och CCCam).
    Satte in CD kortet igen till finska modulen! Vips det blev bild!!! Dock får jag inte in pairade kanaler utan bara det som CCcam redan klarar av att avkoda.

    Satte även in original modulen och då får jag ju in även pairade kanaler, I den här vevan testade jag även om VFilm kommer in, nixpix dessa kom inte in på mitt abb fast jag använde pair cammen. Lustigt nog ser jag VFilm kanaler via min androidbox och Viaplay abb (men så kanske det är för alla?).
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-12-10 klockan 10:36.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micke999 Visa inlägg
    Jag fick Allente modul när de justerade parabolen, det funkar ju inte i båda modulerna samtidigt men i den modul som kortet är parad med. tror det är Conax men står inte på (är en ny Allente modul)
    men du hade alltså en Viasat modul innan samt ett viasat kort?
    fick du även ett nytt kort när du fick Allente modulen eller det är fortfarande viasat kortet?

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Det är inget konstigt. Eett conax canaldigital kort fungerar i alla ”icke pairing” conax moduler dock bara för oparade kanaler, det fungerar dessutom i de conax pairing moduler som det är parat med, alla kanaler funkar då.
    ett conax kort som inte är parat med en viss conax pairing modul kommer inte att fungera i den förrän man ringt CD o uppgett modulens parningsnummer så de parar kortet med den. Jag har testat, det funkade inte ens med oparade kanaler.

    har svårt att tro att er videoguard kort ska funka i en conax modul dock

  5. #25
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    men du hade alltså en Viasat modul innan samt ett viasat kort?
    fick du även ett nytt kort när du fick Allente modulen eller det är fortfarande viasat kortet?
    ja jag hade Viasat modul och Viasat kort innan.
    fick en ny Allente modul men kör med samma Viasat kort

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micke999 Visa inlägg
    ja jag hade Viasat modul och Viasat kort innan.
    fick en ny Allente modul men kör med samma Viasat kort
    känns i så fall som att Allente väljer att behålla videoguard för modulerna, det är förståeligt eftersom det systemet säkert är säkrare men det är enormt mkt klyddigare att få till att fungera i alternativa mottagare.
    nagra blir antagligen då till deras egna nya boxar och conax avvecklas eftersom systemet inte utvecklas mer sen försäljningen till nagra/kudelski. Iofs inte mkt lönt att spekulera mer vi får se hur det blir.

    står det möjligen nån mer text på modulen? Står det nått under ”hårdvara” när du loggar in på allentes mina sidor?

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micke999 Visa inlägg
    ja jag hade Viasat modul och Viasat kort innan.
    fick en ny Allente modul men kör med samma Viasat kort
    Vad säger ca modul (Common Interface) info? Videoguard eller Conax?

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Det är inget konstigt. Eett conax canaldigital kort fungerar i alla ”icke pairing” conax moduler dock bara för oparade kanaler, det fungerar dessutom i de conax pairing moduler som det är parat med, alla kanaler funkar då.
    ett conax kort som inte är parat med en viss conax pairing modul kommer inte att fungera i den förrän man ringt CD o uppgett modulens parningsnummer så de parar kortet med den. Jag har testat, det funkade inte ens med oparade kanaler.

    har svårt att tro att er videoguard kort ska funka i en conax modul dock
    Nå det är ju sant. Men var tvungen ändå prova då det är från annat land och finsk o svensk standard brukar ju aldrig gå hand i hand

    Dock intressant att videoguard kort rullar i nya cam.
    Jag förstår inte vad som är svårt att köra Nagra 3 i cam?
    Ganska dumt betala för 3 och även 2 simulcrypt licenser?! Conax kan jag förstå när det gäller enkelhet. Videoguard är väl knappast enkelt eller billigt.

    Kan ju även rent utav vara så att Allente CAM är simulcrypt dvs stödjer både video, Conax pch kanske tom Nagra?

    Ps. Många av oss vill ju av förståeliga skäl inte förnya abben. Men går det fortfarande få depositionskort? Jag tänkte att då kanske man få ett nytt fräscht kort och cam att experimentera med.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-12-12 klockan 22:19.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    De är nästan ovilliga att lämna ut depositionskort... allt handlar om att de vill sälja abo
    Kan vara så att nya allentemodulen på ngt sätt växlar mellan olika system beroende på vilket kort man sätter i.

    Comhem hade ju gjort liknande med sina kort (korten, inte modulerna) när de bytte från viaccess till conax (runt 2004 eller 2005 eller så)
    sattes kortet i en viaccess mottagare så blev det viaccess atr, i en conaxmottagare blev det conax atr.
    Det gick inte att använda smartwii med viaccesmottagarna, kortet identifierades alltid som conax då. med conaxmottagare funkade det
    Sen tror jag viaccess begravdes helt efter ett tag

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    De är nästan ovilliga att lämna ut depositionskort... allt handlar om att de vill sälja abo
    Kan vara så att nya allentemodulen på ngt sätt växlar mellan olika system beroende på vilket kort man sätter i.

    Comhem hade ju gjort liknande med sina kort (korten, inte modulerna) när de bytte från viaccess till conax (runt 2004 eller 2005 eller så)
    sattes kortet i en viaccess mottagare så blev det viaccess atr, i en conaxmottagare blev det conax atr.
    Det gick inte att använda smartwii med viaccesmottagarna, kortet identifierades alltid som conax då. med conaxmottagare funkade det
    Sen tror jag viaccess begravdes helt efter ett tag
    Kan tänka mig det. Var ju svårt redan för flera år sedan med Viasat. Då fick msn ju SVT utan kort. Inget som var automatiskt aktiverat i boxen och senare blev det att man behövde kort även till SVT plus att kortet skulle ha hyra.

    Därför undrar jag lite också hur det är idag då dem är sammanslagna.

    Angående simulcrypt i deras nya camar är fullt möjligt. Finns ju "piratcamar" sen flera år tillbaka som klarat flera system. Kan inte vara omöjligt.
    Undra vad som är anledningen dem byter ut NDS camar. Jag har inte fått någon info angående min conax cam.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Hittar inte alla kanaler boxer, mutant hd51
    Av dragonevo i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2021-01-26, 18:29
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2018-04-28, 23:43
  3. Ax 4k-box hd51
    Av Schwede30 i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-10-07, 20:53
  4. Mutant 200
    Av nandob i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss