Citat Ursprungligen postat av satelit20 Visa inlägg
Jag har haft en Mutant HD51 med Viasat cam modul i några år med OpenaTV och allt har fungerat. Nu har Allente tjatat att de vill komma och justera min parabol. Jag har en parabol med 4 LNB som täcker 0.8 samt 5gr redan. Jag har inte gett de möjligheten att komma hem till mig ännu. Jag har även en Viasat UHD original box som tvilling i ett annat rum. Vad vill de göra hos mig? är det något jag kan göra själv med Cam modulen eller behöver den bytas? Vad kan man göra med UHD boxen för att få se kanalerna på ,8 gr?

Tacksam för hjälp!

Det måste komma hem en tekniker och lägga in en ny mjukvara till boxen det går tydligen inte att göra själv enligt kundtjänst.
Med modulen vet jag inte vad som krävs min viasat modul ligger undanstoppad då mitt abonnemang gick ut för en tid sedan, även jag blev
utsatt för detta tjat om justering. Nu blev det dock ett nytt abb hos allente med en canal digital modul och den fungerar mycket bättre.

Om du inte har allt för lång bindningstid kvar så kontakta allente och be om nya grejer, det var bara canal digital
som gällde när jag tecknade nytt så min känsla är att viasat plattformen kommer att fasas ut!