Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Hårddisk till VU+ Duo 4K SE HD

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Det går åt mindre hårddiskplats än vad du tror så att en 2TB-hade räckt bra, men har du bestämt dig för en större så skall inte jag säga emot dig. Har inte alla hårddiskar samma storlek oavsett av hur mycket de lagrar? (Ja, det finns de stora och de små, men inom de två grupperna är väl alla lika stora?)

    Hur installerar jag en NAS till min VU+? Har rippat mina DVD till nätverket så är inte helt nybörjare och tittade igenom Ultimons menyer i någon minut för ett tag sedan, men hittade inget då så jag fortsatte med min imbyggda hårddisk.

    Det är antalet skivor i hårddisken som varierar. I mitt fall fanns det 15 mm tillgängligt i höjdled. Det finns idag upp till 5TB med 15 mm tjocklek. Helt otroligt

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2019
    Inlägg
    60
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Har inte alla hårddiskar samma storlek oavsett av hur mycket de lagrar? (Ja, det finns de stora och de små, men inom de två grupperna är väl alla lika stora?)
    Nej. 2½"arna kan vara olika tjocka. De som rymmer mycket är tjockare och går inte in i flera apparater, t.ex. många laptop.

    Behöver inte vara en NAS som lagring på hemmanätet. Kan vara en vanlig Windows eller Ubuntu/Linux maskin.

    Jag har en Seagate 5TB (ST5000LM000) i en Vu+ DUO 4K. Funkar bra, står nu nerpackad och är till salu.

Liknande ämnen

  1. usb hårddisk till K2 box
    Av avskedsfest i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2021-01-17, 23:27
  2. Hårddisk till 800se
    Av imported_Steffo_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-12, 15:25
  3. Hårddisk till DB-7000
    Av patman i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 10:31
  4. Vilken hårddisk till DB 600?
    Av jcoboy i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 21:34
  5. hårddisk till bärbar ?
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 21:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss