Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Emulator vs Original 8bit?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger

    Emulator vs Original 8bit?

    Jag har nu senaste tiden åter igen blivit intresserad av 8bit Nintendo.

    Äger själv en som är i bra skick och varit inslagen i kartongen säkert 20+år. Den har bara följt med.

    Jag har barn 5, 8, 10. Dem vill ju ha alla möjliga spel och konsoller. Ska i ärlighetens namn säga att jag vägrat köpa. Surfplattor har dem men även där är det massa tjafs om "köp i appar".
    Nå 8 åringen var inne på mitt laboratorium (stökrum, förråd...) råkade se originalkartongen där Nintendon låg. Men pappa du HAR ju Nintendo!

    Vi plocka upp den en dag. Allt fungerade.
    Eftersom jag inte vill förstöra mitt ex beställde jag bara random en gammal från Tradera.
    Även där allt fungerar. Blev dock förvånad att själva konsollerna går rätt billigt men spelen är helt annan femma. Fick inte ens Mariobros 1 med konsollen och jag menar den ingick ju i samtliga förr i tiden. Nåja har egna spel.

    Nu är 8 åringen väldigt intresserad och även jag skulle vilja ha vissa gamla spel som man lånat av kompisar spelat hos kompisar. Men de mesta går på flera hundralappar om inte tusenlappar. Jag tänkte att man skulle säkert få nån minidator för de pengarna och även kunna köra andra retro spel på plus ha stort sett fri tillgång till spelen.

    Men vet någon här nån bra okej lösning.
    Att sitta med datorn och spela NES är hur tråkigt dom helst inte alls samma feeling och tom svårt spela.
    Det jag främst vill ha att man kan ha liknande kontroller som NES 8bit. Den ska vara kvalitet. Men sedan även en annan sak den skall fungera på en gammal CRT tv dvs tjock tv! Dels för att jag har ett gäng såna hemma och dels för att t ex kunna köra lightgun som inte fungerar på led tv.

    Vet att 8bit guy håller på med en maskin.
    Men det är USA.
    Vill ha något som jag vet fungerar med våra nordiska standarder.

    Vet att han tom testade ett gäng piratversioner av NES. Dock ser jag ingen mening där när konsoller finns det är ju spelen som största problemet.
    Men han hade någon 145 games in 1 kassett. Den fungerade även med original NES. Vet någon här om den eller nån liknande fungerar i den Europeiska NES? För jag antar den är NTSC.
    Dessa gamla original konsoller har ju den stora fördelen när dem kan köras på riktiga museum tv har rf output och ändå har mer moderna composit ut och kan köras i modernaste tavel tv (nåja några av de nyaste kanske saknar analoga inputs). Dem verkligen förutsåg framtiden på 80 talet (bortsett från lightgun då). Visst finns det hdmi -> composit och vise versa. Men man vill ju slippa ha en massa konverters.
    Senast redigerad av kisumisu den 2021-12-28 klockan 09:22.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Emulator
    Av admin i forum Wiki
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 15:31
  2. Emulator
    Av v8power i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 18:30
  3. Playstation emulator
    Av tobbe12 i forum Playstation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 15:11
  4. Emulator
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 09:25
  5. emulator
    Av kekar i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss