Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: TV Ljud 2, fast helt annan fråga om ljud :-)

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger

    TV Ljud 2, fast helt annan fråga om ljud :-)

    Haha en till CRT tv fråga som jag inte hittar nån vettig svar förutom att den enligt vissa youtube videor beror på glapp mellan själva crt skärmen och högspänningsdelen.
    Men misstänker att det är något helt annat i mitt fall. För den här tv har börjat låta fast man stänger av den.
    Även fast jag stänger av den via en skarvsladd som har 1 polig avstängning.
    Byter polaritet dvs stickproppen åt andra hållet, surret slutar...men sedan börja skiten surra ändå oavsett polaritet. Slutar först när man fysiskt drar bort kontakten.

    Någon gammal räv som kan svara på vad det kan vara. Jag skiter i själva tv i sig, men är väldigt nyfiken varför sådant här uppstår. Gissar på att det är någon högspänningsdel som håller på haverera

    Tv har även tidigare gjort så att några färgade prickar stannar kvar i skärmen när man stängt av den (Gjorde aldrig så som ny, har bara sett denna fenomen en gång tidigare på ett hotell på deras gamla CRT tv). Övrigt har skiten fungerat bra så har därför inte kasserat den (Kör ibland bla retro spel). Är också enda TV som jag nånsin betalat något för var en billig tv då, men skiten har hållt över 20år (dock använts nästan inte alls på 10år)

    JVC AV-28BD5EPS


    Tv låter såhär fast den är avstängt från knappen
    TV är igång
    Senast redigerad av kisumisu den 2022-02-17 klockan 10:46.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-07-18, 17:02
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 14:19
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 16:36
  4. Kasst ljud helt plötsligt
    Av Pjerre i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 17:16
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-26, 11:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss