Allente drar tillbaka sina depositionskort! Erbjuds lägsta abbet till reducerat pris ett år eller få tillbaka depositionavgiften.
Allente drar tillbaka sina depositionskort! Erbjuds lägsta abbet till reducerat pris ett år eller få tillbaka depositionavgiften.
Det verkar ju att kunna gå att beställa enligt deras hemsida. Har du någon länk ? Kanske har du missförstått någon kampanj för att försöka fa dig till abbonent ?
https://www.allente.se/kundservice/a...positionskort/
Ja Allente ringde igår.
Men den länken finns i inlägg nr 2 redan! jag hade ett depositionskort och Allente ringde och sa att dom ska sluta med depositionskort. Få pengarna tillbaka eller få rabatt 1 år om man tog minsta abonnemanget. Jag tackade nej. Så jag ringde in och avslutade depositionskortet. Här nu fått tillbaka ca 750kr och även en summa som jag hade innestående tydligen. Fick nu tillbaka ca 1600kr. Dom har väl kvar länken för om någon ringer om depositionskort så får dom ett abonnemang istället kan jag tro.
nu verkar det som Allente tagit ner länken oxå ....
Tråkigt för dom som har urusel mottagning på boxer. Det var ett sätt att få det marksända billigt och slippa problem.
Iofs kan inte inte tänka mig att det är så många dom kör med detta längre, kanske därför dom slutar med korten ?
Tyvärr tror jag också det numera så att svt går streama.
Vi verkar ju vara påväg åt de hållet i rask takt.
Kan förstå att det även varit en slags förlustaffär för Allente. Dem får ju inte direkt ta del av licenspengarna som Teracom får.
Märkte nu också att Allente tog bort Disney Channel... säkert Disneys beslut för att få "egna" kunder till Disneyplus. Eller så går det helt enkelt dåligt för Allente då Disney faktist finns på andra plattformar.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.
Tja, jag tror i alla fall att en stor del av beslutat är just att man gått över till andra boxar. Kunderna föredrar streaming och sådant numera.
Plus antagligen har dom förlorat en hel del kunder med tiden, alltså dom som använt depositionskorten. Sedan har man också byggt ut och
förbättrat vad gäller det marksända så frågan är om det verkligen är någon större förlust för dom som drabbas. Dom har i alla fall det dom
kallar för "basic" via parabol.
Det är i stort sett samma som grundutbudet Comhem hade analogt en gång i tiden (numera digitalt). Jag vet att Allente har en del
kabel-TV nät och där har dom också i stort sett samma kanaler vad via kabel-TV när vi pratar om grundutbud.
Bor man så illa till att man inte kan ta emot boxer (långt ute i skogen) får man helt enkelt betala mer för TV eller bli utan. Annars får
man sätta upp en egen mast för att få mottagning om det går.
länken jippe la ut funkar fortfarande