Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Allente nu har det skett!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    436
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Tja, jag tror i alla fall att en stor del av beslutat är just att man gått över till andra boxar. Kunderna föredrar streaming och sådant numera.

    Plus antagligen har dom förlorat en hel del kunder med tiden, alltså dom som använt depositionskorten. Sedan har man också byggt ut och
    förbättrat vad gäller det marksända så frågan är om det verkligen är någon större förlust för dom som drabbas. Dom har i alla fall det dom
    kallar för "basic" via parabol.

    Det är i stort sett samma som grundutbudet Comhem hade analogt en gång i tiden (numera digitalt). Jag vet att Allente har en del
    kabel-TV nät och där har dom också i stort sett samma kanaler vad via kabel-TV när vi pratar om grundutbud.

    Bor man så illa till att man inte kan ta emot boxer (långt ute i skogen) får man helt enkelt betala mer för TV eller bli utan. Annars får
    man sätta upp en egen mast för att få mottagning om det går.
    Sedan vet jag inte hur många intresserade av bara SVT. Tv4 ingick väl inte där och inte heller tv6. Numera är ju tv6 betal kanal men den tiden deposition kort fanns var den ju okodat i msrknätet.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    @kisumisu mmm, depositionskorten har nog dött ut mer eller mindre. Mycket tack vare streaming och annat. Sedan tror jag en
    hel del med tiden fixat mottagning via marknätet och därefter sagt upp sitt kort. En gång i tiden var det bra samt en inkörningsport
    för folk att skaffa mer från Canal Digital (Allente) men jag tror inte man ser den effekten längre.

    Åter igen, streaming och allt det där har slagit undan benen för den strategin och andra förändringar.

  3. #13

Liknande ämnen

  1. Frivisning C More Standard Allente parabol
    Av Freelock i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2021-06-14, 08:43
  2. När nyckelbyte skett..
    Av keysersöze i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 23:02
  3. Nu har det äntligen skett, hehe
    Av negotiator i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss