Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Allente nu har det skett!

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

    Allente nu har det skett!

    Allente drar tillbaka sina depositionskort! Erbjuds lägsta abbet till reducerat pris ett år eller få tillbaka depositionavgiften.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    Det verkar ju att kunna gå att beställa enligt deras hemsida. Har du någon länk ? Kanske har du missförstått någon kampanj för att försöka fa dig till abbonent ?
    https://www.allente.se/kundservice/a...positionskort/

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Ja Allente ringde igår.

  4. #4

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Men den länken finns i inlägg nr 2 redan! jag hade ett depositionskort och Allente ringde och sa att dom ska sluta med depositionskort. Få pengarna tillbaka eller få rabatt 1 år om man tog minsta abonnemanget. Jag tackade nej. Så jag ringde in och avslutade depositionskortet. Här nu fått tillbaka ca 750kr och även en summa som jag hade innestående tydligen. Fick nu tillbaka ca 1600kr. Dom har väl kvar länken för om någon ringer om depositionskort så får dom ett abonnemang istället kan jag tro.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    nu verkar det som Allente tagit ner länken oxå ....

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tråkigt för dom som har urusel mottagning på boxer. Det var ett sätt att få det marksända billigt och slippa problem.

    Iofs kan inte inte tänka mig att det är så många dom kör med detta längre, kanske därför dom slutar med korten ?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Tråkigt för dom som har urusel mottagning på boxer. Det var ett sätt att få det marksända billigt och slippa problem.

    Iofs kan inte inte tänka mig att det är så många dom kör med detta längre, kanske därför dom slutar med korten ?
    Tyvärr tror jag också det numera så att svt går streama.
    Vi verkar ju vara påväg åt de hållet i rask takt.

    Kan förstå att det även varit en slags förlustaffär för Allente. Dem får ju inte direkt ta del av licenspengarna som Teracom får.

    Märkte nu också att Allente tog bort Disney Channel... säkert Disneys beslut för att få "egna" kunder till Disneyplus. Eller så går det helt enkelt dåligt för Allente då Disney faktist finns på andra plattformar.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, jag tror i alla fall att en stor del av beslutat är just att man gått över till andra boxar. Kunderna föredrar streaming och sådant numera.

    Plus antagligen har dom förlorat en hel del kunder med tiden, alltså dom som använt depositionskorten. Sedan har man också byggt ut och
    förbättrat vad gäller det marksända så frågan är om det verkligen är någon större förlust för dom som drabbas. Dom har i alla fall det dom
    kallar för "basic" via parabol.

    Det är i stort sett samma som grundutbudet Comhem hade analogt en gång i tiden (numera digitalt). Jag vet att Allente har en del
    kabel-TV nät och där har dom också i stort sett samma kanaler vad via kabel-TV när vi pratar om grundutbud.

    Bor man så illa till att man inte kan ta emot boxer (långt ute i skogen) får man helt enkelt betala mer för TV eller bli utan. Annars får
    man sätta upp en egen mast för att få mottagning om det går.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    45
    Tackad
    6 gånger
    länken jippe la ut funkar fortfarande

Liknande ämnen

  1. Frivisning C More Standard Allente parabol
    Av Freelock i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2021-06-14, 09:43
  2. När nyckelbyte skett..
    Av keysersöze i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 00:02
  3. Nu har det äntligen skett, hehe
    Av negotiator i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss