Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Director?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

    Director?

    På ASTRA28 är transponder 11608 till för att skicka ut Freeview-kanaler över Europa.Varför det engelska markbundna systemet vill göra det vet jag inte. Men det är krypterat i något som heter "Director". Vad är det för något?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2016
    Inlägg
    38
    Tackad
    4 gånger
    Är inte helt hundra, men har för mig att Tandberg har något som heter så. Låter i så fall som en feed till marknätet.

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Kanske för att säkerställa att meborgare av UK har tillgång till egen TV även fast de befinner sig på någon av alla enklaver utanför själva öarna, exempelvis Gibraltar söder om Spanien?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Jag tror det är tv till hotell, båtar mm.

    Kommer ni ihåg Tv2 Danmark? Sändes stundvis mycket dålig analog kanal digitaliserad. Den gick ju bla till Oljeriggar mm. Gick in på gamla goda tiden med piratkort.

    Ps. Var även så med SVT. Dem sände analogt i D2Mac redan på 90 talet. Kabelnät i Norge och Finland. Plus senare år Finlandsbåten.

    Än idag sänds via kabel. Har släktingar som satt med runda ögon när en sade att dem ser ABC nytt i Vasa Finland. Typ hur är det möjligt "jag tar ju svt via Vännas sändaren"
    Senast redigerad av kisumisu den 2022-06-27 klockan 18:46.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss