Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM800 HD se (klon) - stabil och clean image ?

  1. #1
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger

    DM800 HD se (klon) - stabil och clean image ?

    Fick en DM800 HD se med Ferrari-SIM. Har aldrig sysslat med kloner tidigare. Tänkte testa att använda den som tuner-server till Plex.

    Har någon tips på en ren och stabil image? Vet att det är/var en vanlig fråga men alla trådar är så gamla nu och vissa forum och filer går ej längre att nå. Just nu har den något specialbygge av Black Hole 3.2.1 RAED rrrr53@hotmail.com och den har kraschat lite då och då när jag klickat runt. Är det värt att skaffa något annat SIM, som 210, Japhar eller A8P för bättre stöd?

    Tack!
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2022-07-12 klockan 12:13.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Testa denna från Domica, läs README!!! för att få till språket och mer minne med ett USB.
    https://www.linuxsat-support.com/thr...y-intercepter/

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Inte värt att skaffa nytt sim. Om jag skulle rekomendera så är det Japhar Sim, den uppdaterar img fortfarande.
    Du kan testa dessa nfi till Ferrari sim som nu finns I
    https://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1561

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Laddade även upp den OpenPli_4.0-Ferrari_sim-dm800se-by_intercepter(20160506) i filarkivet, Filen ligger i modereringskön.

  5. #5
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Tack så mycket för tips!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Hej
    du får troligen problem om du försöker köra med Allente kort i denna mottagare. Jag har 3 st sådana (2klon, en org) och får inte korten att funka i intern läsare. Det funkar om du delar kortet från annan enhet.
    jag kör med nån openpli japhar på klonerna som funkar bra. (Barnen har dem på sina rum så de används knappt men jag tror de funkar än)
    skulle inte lägga extremt mkt energi på de gamla burkarna, finns mkt som är bättre nu.

    edit: oj sorry såg nu att det var en SE, den är är mkt bättre än gamla 800hd, och i den funkar Allente kort med. Ingen aning om kloner av den men org funkar bra.

  7. #7
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Tack för info jippe. Det gäller fria kabelkanaler från comhem, 1-12. Ville bara experimentera lite med Live TV i Plex och se om det går att använda boxen som tuner över nätverket på ett vettigt sätt. Funkar det bra kan jag lägga upp lite info om setup:en sen.

    Plex är ju inte på något sätt optimalt för linjär-tv som jag förstått det, men kommer inte användas primärt för det heller.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2022-07-13 klockan 15:53.

Liknande ämnen

  1. Dm800se hd klon, bra image?
    Av Big Al i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-09-15, 09:26
  2. Stabil image COMHEM dm800se Sim2.10
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 21:29
  3. Sim i DM800 klon
    Av LumberJack i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 19:11
  4. Clean image med gamla inställningar?
    Av d95mlad i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 19:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss