Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tipps på ny tv mottagare, satelit CCCAM och android...

  1. #1

    Tipps på ny tv mottagare, satelit CCCAM och android...

    Har en gammal K2 box som jag vill byta ut. Letar efter en box som kan ta emot satelit och köra CCCAM samt en androidbox som man kan använda appar i.

    Helst vill jag kunna ha ett program för att hantera kaneler för satelit vi datorn.... Dvs gärna en androidbox

    Ngn vänlig skäl som kan get ett tipps?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av avskedsfest Visa inlägg
    Har en gammal K2 box som jag vill byta ut. Letar efter en box som kan ta emot satelit och köra CCCAM samt en androidbox som man kan använda appar i.

    Helst vill jag kunna ha ett program för att hantera kaneler för satelit vi datorn.... Dvs gärna en androidbox

    Ngn vänlig skäl som kan get ett tipps?
    Ingen har gett dig tips.
    Min tips är väl och hålla sig till Kpro mottagare om man vill ha de du söker.

    Android är ju bra på de sättet att det går lura apparna tro dem opererar i en mobiltelefon eller surfplatta och inte i nån tv.

    Men att se linjärtv föredrar jag faktist göra med enigma mottagare. Just själva androiden begränsar och man får vara beredd förstå lite Ryska alternativt Kinesiska när boxen strular.
    Jag köpte en K2Pro box där jag aldrig fick cccam rulla. Fick valet och kvalet köpa till clines vilket jag då inte gjorde så boxen var typ inte konfat till cccam alternativt kanske en kopia av originalboxen och blev blåst...?

    Nåja köpte mig en K3 Pro och valde lägga till Clines. Enligt säljare skulle allt fungera när jag frågade vilka linjer det gällde och om man kunde få in lite Nordiska och Europeiska kanaler. Såklart fungerade inget och butiken som jag köpte boxen upphörde existera. Men jag fick min box och tadaa det var bara mata in min egen share och voila bild blev det!

    Tycker dock det struligt hålla på med dessa appar. Boxen är ju inte bara plug and play med fjärren som vanliga digiboxar är.

    Jag vet inte om det finns nån K4 pro eller liknande?
    Jag har avinstallerat Aliexpress appen så kan inte kolla nu.

    Men köp den med clines så är det nog färdigkonfat.
    Skulle du ha möjligget ta en kopia av tv tunerappen på din k2 pro och skicka mig? Begär inga clinjer men själva appen. Om det kan vara där skon klämmer i min k2 pro?

    Jag lyckades radera hela appen...sedan återställde jag boxen med nån Rysk variant som var faktist lite mer uppdaterat. Men även nackdel att det kommer upp enslags vattenstämpel på linjärtv appen plus att likförjävligt fungerar inte cs.

    I min box blir det just såhär som den här filmen visar
    https://youtu.be/Fwqb9-Fsx_M
    Senast redigerad av kisumisu den 2022-08-30 klockan 23:23.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    De flesta moderna mottagare kan det. Titta på VU+ mottagare.

  4. #4
    vad menar du med tunerappen? du menar appen på min dator som jag kopplar upp mig med mot boxen?

    du hittar den här
    https://www.cnx-software.com/2016/08...ndroid-tv-box/
    (download link https://mega.nz/#!W9pnkCYI!uoBZXd4b7...1xVvCtW8DCqMqc)

    Märkligt att du inte får bild. är du säker på att servern du är uppkopplad på fungerar? och att du har rätt frekvenser?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Tunerappen menar jag "DTV" den som du ser sattelit och marksänt tv med på din k2pro mottagare.

    Javisst det är märkligt!

    Har som sagt 2 boxar, skulle ifs kanske kunna försöka göra backup av dtv appen i kpro 3 boxen.
    Är inget fel på share är min egen share som funkar med alla boxar inklusive K3 Pro boxen!

    Det är något som boxen saknar alltså k2 pro. När man går in share menyerna så är det en stjärna (stjärna *) efter smartdata. I den riktiga boxen finns ingen * inte heller på min k3 pro.
    Antingen är boxen nån billig kopia eller så är det bån confiq som kineserna inte ville ge. Det roliga var att K3 boxen köpte jag dessutom billigare fast den bättre!

    Ja och frekvens stämmer också då jag får in alla gratiskanaler som t ex Kanal10. Skulle inte frekvens stämma blir det "no signal" men jag får "scrambled" dvs kodad.
    Senast redigerad av kisumisu den 2022-09-01 klockan 20:51.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. tipps på NAS
    Av avskedsfest i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-11-06, 23:50
  2. Android smart-tv-box med S2/T2 mottagare och cccam?
    Av jomasat i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-12-02, 16:16
  3. Tipps på nätverks switch
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2015-02-25, 18:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss