Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Android 8.1.0 Moto G5

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger

    Android 8.1.0 Moto G5

    Halloj alla på forumet, vet att de sitter en hel del folk här som har kunskaper!

    Jodå jag har sökt på nätet, men man får bara "idiot guider" med idiot menar jag "för att installera en app som du raderat gå till playbutiken och ladda in på nytt" osv osv....alternativt är det nyare Android eller Rootade Android.

    Kanske det inte ens går göra i ORotad vad vet jag??

    Vet att min mobil är riktigt gammal och borde kanske köpa en ny, men då den annars nu fungerar och tillfredställer dagens behov jag har.

    Hursomhelst senast igår så lyckades jag sabba ett spel jag har installerat. Det var såhär att batteriet prompt tog slut, normalt så kommer det ju upp den där att stänger av. Men nu blev det prompt avslutat! Jag har "Backup ON" läge, Backup Google One.
    Men sedan finns inget där som anger vad som är säkerhetskopierat eller att jag kan återställa individuella appar. Måste man resetta hela telefonen för att en eventuell Backup kan användas och jag säger eventuell för jag vet inte ens vad den innehåller? Surt med Google och Android när allt ska hemlighållas......o värre tycks det bli med nyare versioner av Android. Vi är inte långt ifrån Apple som alla kastar dynga på att den är så låst system...

    Jag vet att Google har google games där man kan spara, men alla appar sparar inte där och den fungerar också lite sisådär hade ett spel som inte följde med till en annan lur och sedan försvann banor jag hade vunnit från den andra luren osv och då blir man inte direkt glad....

    ...Är det bäst Roota Telefonen och köra fullständig backup hela internminnet tilll datorn då och då? Fast slutar väl appar som Allente att fungera om man rootar eller finns det någon bakväg där? Så man slipper den här skiten och kan ta sina egna fullständiga backuper och komma åt allt? Det här med låsta lurar lär nog bli ännu värre i nyare då det inte ens finns SD card slot i knappt någon (man vill ju åtminstone komma åt sina egna filer som bilder och video man filmat och inte vara beroende av någon jävla molntjänst). Så ni kan även ge tips på mobiler där det går ha 2st simkort och 1 SD kort isatt samtidigt som jag har i min Motorola! Så blir väl jag får köpa ny batteri

    Frugan köpte en Oneplus för 1 år sedan är nöjd med den 2 simkort fungerar samtidigt. Men i den finns som sagt ingen SD kortplats så det här med backup är nog ganska kört om man inte vill betala för dessa molntjänster (som jag känner att jag inte vill).
    Senast redigerad av kisumisu den 2022-08-31 klockan 10:08.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. VU+ YAY GO PRO Android TV
    Av eura665 i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2021-11-19, 20:41
  2. Com Hem Tv Hub - ny box Android TV
    Av Videonisse i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2018-06-14, 22:30
  3. Android och Raspberry pi3
    Av ricki i forum Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-11-27, 09:48
  4. VU+ Player android
    Av aigbg i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-12-04, 17:50
  5. ts på Android
    Av janbananfan i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 10:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss