Jag lyckades inte få Allente Appen att fungera, riktigt konstig sak man skulle meka med. SVT appen funkar, Netflix funkar också. Det man förväntar sig är att man startar upp en app och så ska man lägga in uppgifter etc för att kunna använda appen. Min TV är en Toshiba med Android TV.
Jag förstår inte ens vilka appar som gäller, Allenta är så grymt rörigt man undrar vad dom håller på med.
Har den där Oneplace 1 boxen, och via den kunde man komma åt saker, även HBO osv. Ett tag var det Canal Digital Go, sedan Allente appen osv. Är det någon som kan hjälpa till med detta. Vilka appar är det man ska ha om man har deras standartutbud, även om jag ska skaffa en ny Allente box. Har en som är usel och inte längre fungerar över Internet. Den enda anledningen jag har kvar CD (Allente) är att jag kunde få HBO via dom plus streaming är det som är intressant numera.
I övrigt slötittar jag för det mesta. Ska man följa något måste man streama eller använda deras catch-up grej för jag kan aldrig passa tider för sådant och glömmer jämt bort.