Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Testa kort i CA-modul

  1. #1

    Question Testa kort i CA-modul

    Hej!

    Kör idag softcam med USB-kortläsare och kort från Allente. Det funkar bra men jag skulle behöva testa kortet tillfälligt i en TV med CA-modul direkt utan box. Finns det någon risk att det låser / pairar det gamla kortet när jag testar det i CA-modul? Lite osäker på hur pairing fungerar.

    Mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pulse Visa inlägg
    Hej!

    Kör idag softcam med USB-kortläsare och kort från Allente. Det funkar bra men jag skulle behöva testa kortet tillfälligt i en TV med CA-modul direkt utan box. Finns det någon risk att det låser / pairar det gamla kortet när jag testar det i CA-modul? Lite osäker på hur pairing fungerar.

    Mvh
    Ta inte nu mitt ord helt hundra.
    Men jag har förstått att pairing handlar om att man pairar hårdvaran mot kortet.

    Jag köpte en helt ny ca-modul från den tiden det hette Canal Digital.
    Fick inte bild och då skulle kortet pairas med ca-modul innan den gick igång.
    Köpte även en beg cd box som ratade mitt kort, säljaren ringde cd och frågade att varför funkar det inte, fick ange boxens serie nummer. Kundservice pratade sen med mig fick ange mina uppgifter och det blev bild.

    Samma kort används idag i softcam.

    Har däremot märkt att nya Allentekort strular med bla cccam. Funkar dock i oscam.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

  3. #3
    Aha, så du menar att det är hårdvaran som knyts till kortet och inte kortet som knyts till en box?

    Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
    Ta inte nu mitt ord helt hundra.
    Men jag har förstått att pairing handlar om att man pairar hårdvaran mot kortet.

    Jag köpte en helt ny ca-modul från den tiden det hette Canal Digital.
    Fick inte bild och då skulle kortet pairas med ca-modul innan den gick igång.
    Köpte även en beg cd box som ratade mitt kort, säljaren ringde cd och frågade att varför funkar det inte, fick ange boxens serie nummer. Kundservice pratade sen med mig fick ange mina uppgifter och det blev bild.

    Samma kort används idag i softcam.

    Har däremot märkt att nya Allentekort strular med bla cccam. Funkar dock i oscam.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pulse Visa inlägg
    Aha, så du menar att det är hårdvaran som knyts till kortet och inte kortet som knyts till en box?
    Det verkar vara så.
    För den boxen och camen fungerar helt utan problem med mina tvillingkort. Bild på en gång utan att man behöver kontakta kundservice.

    Förstår inte riktigt varför de låser camen och boxen till en viss kortserie. Är det för att slippa undan begagnatmarknad eller vad, men kundservice pairade snällt beg boxen när säljaren ringde dit och fråga vad det är när han köpt loss boxen och tänkte sälja till mig men mitt kort inte fungerade i hans box.
    Senast redigerad av kisumisu den 2023-10-23 klockan 21:24.
    Openpli 7.2 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

    Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

  1. Viasat 0940 kort med modul
    Av satelit20 i forum Viasat
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2021-03-05, 10:20
  2. PCI kort med CI+ modul? Finns det?
    Av fredriksk i forum Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2021-02-07, 00:04
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 21:38
  4. CA-modul 4.00e Conax med CD-kort funkar ej...
    Av imported_Mike_2 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 13:56
  5. 1 CA modul + 2 kort = ?
    Av TobbeJ i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 16:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss