Sökte lite själv nu också.
The Voice ska ha sänds även i Finland. Men aldrig sett den kanalen i Norra Finland. Norra Finland har dock en magrare utbud på marknätet än södra.
Men jag minns när jag jobbade på Hotell i Finland och då hade vi Voice på i bakgrunden. Den svenska versionen av kanalen.
Nästan glömt bort kanalen då den sällan var igång hemma.
Kan Cinecinemas vara en av mängden kanaler som aldrig började ens sända på marknätet?
Kommer ni ihåg K-Tv?
Vad jag minns skulle det vara nån "interaktiv" kanal. Var ju stora visioner runt 99/00 vad marknätet skulle bli men aldrig blev.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.
Fick fram av CineCinemas var ett bolag som hade kanalen "The Studio"
Carpe Diem
Senast redigerad av kisumisu den igår klockan 14:26.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.
Fick fram lite om The Studio här: https://web.archive.org/web/20021215...s/default.asp?
Carpe Diem
Sviker inte minnet mig så var Cinecinemas en systerkanal till C+. Den fanns i franskspråkiga länder, men var egentligen inte något vidare bra och det är kanske därför vi inte har den längre. Inte direkt någon succé.
The Voice fanns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Riktigt bra kanal. Det kändes lite märkligt att de lade ner den med tanke på hur värdelösa konkurrenterna är.
Det stämmer att franska Canal+ ägde Cinecinemas.
The Voice var ju faktiskt en gratiskanal i marknätet kom jag på nu efter ha sett Boxers utbud år 2007
070524-kanalsystem_boxerpaketet.jpg
Carpe Diem