Resultat 1 till 10 av 145

Ämne: Slutet för marksända betalkanaler?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    47 gånger
    Runt 2000 så var ju både viaccess, seca och irdeto fullständigt hackade. Sen blev betacrypt och nagra med hackat. Det var ju första generationen av alla digitala krypteringssystem.
    cinecinemas minns jag, den ingick i franska canalsatellites utbud.
    annars var det kiosque (franska), taquilla (spanska) och palco (italienska) som var mest intressant, alla bestod av ett tjugotal kanaler med ppv filmer i originalspråk, de ingick i respektive lands c+ utbud. Fanns ju även kiosk från nordiska canaldigital och Ticket från viasat.
    tyska premiere hade motsvarade som jag en minns namnet på, i betacrypt.

Det fanns 3in1 och senare 5in1 filer att lägga på kort som klarade alla de systemen. Men det krävde även en patchad mottagare, humax irci5400 och Samsung emViaCi var väl de vanligaste. Fanns även Nokia dbox.
    den sistnämnda var den dream multimedia utgick från när de skapade första dreamboxen. (Enigma i tidig version fanns till Nokia dboxen). Humaxen fick man köra tuxOnHumax på. ”Sammyn” (som den kallades i vissa forum) vet jag inte för jag hade ingen sån.
    obs att videoguard aldrig var hackat, och det fanns koder till conax under åtminstone 3 kortare perioder mellan 2001 och 2004 men det var aldrig fullständigt hackat som de 5 andra systemen.
    Sen efter ca 2004 eller 2005 så byttes det till ver2 av nästan alla systemen (tex seca2 och viaccess2), vissa bolag bytte system helt, tex viasat bytte från viaccess till videoguard, och comhem från viaccess till conax.
    jag flyttade hemifrån vid ungefär den tiden så jag slapp uppleva att alla kanalerna försvann.

efter det har det aldrig funnits piratkort eller publika koder på det sättet. Istället gick piratfolket över till CS. (Det gick faktiskt att köra CS på de sista tuxonhumax versionerna men då hade redan enigma och dreambox slagit igenom, och sen kom det klonboxar och enigmakompatibla boxar från andra tillverkare än dream med, tex vu+ och sen vet ni hur det slutade med CS servrar och betalskit och nu ful iptv mm.
    Förr var det mer hobbynivå på det hela och det var kul att pilla och lära sig saker och den mesta informationen fanns i publika forum mm. Det var hobby, inte pengar

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    82 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Förr var det mer hobbynivå på det hela och det var kul att pilla och lära sig saker och den mesta informationen fanns i publika forum mm. Det var hobby, inte pengar
    Fast det var ju många som tjänade pengar på piratkort också samt hembrända program och spel, det pratade de om i TV3:s Insider från 2003.
    Carpe Diem

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    47 gånger
    Jo visst förlorade bolagen en massa pengar.
    men skillnaden var att det var Kalle o Pelle som laddade ner program gratis från nätet och brände några kort som de sen sålde för småpengar
    (men det fanns såklart många kalle o Pelle). Ännu mer hobbynivå var det på 90 talet med d2mac.

med CS och senare ful ip tv har det istället blivit internationella kriminella ligor som tjänar grova pengar på detta.

jag har faktiskt ståndpunkten att ful iptv måste bekämpas nu. (Har själv aldrig använt en sådan tjänst).

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Jo visst förlorade bolagen en massa pengar.
    men skillnaden var att det var Kalle o Pelle som laddade ner program gratis från nätet och brände några kort som de sen sålde för småpengar
    (men det fanns såklart många kalle o Pelle). Ännu mer hobbynivå var det på 90 talet med d2mac.

med CS och senare ful ip tv har det istället blivit internationella kriminella ligor som tjänar grova pengar på detta.

jag har faktiskt ståndpunkten att ful iptv måste bekämpas nu. (Har själv aldrig använt en sådan tjänst).
    Håller med fullständigt!

Väntar på den dagen ISP börjar med sina blockeringar!

Tycker också att det är konstigt att det tidigare hette "kortnasare" men idag accepteras fullt ut att man köper olagliga tjänster.

Jodå jag har köpt piratkort
    Jag har gjort själv
    Jag har även sålt kan jag erkänna, ironiskt nog tog jag betalt av nasaren. För jag lärde mig själv fixa ändringarna som skedde.
    Fick även låna massa orginalkort så man fick AU och de som hade korten fick ju såklart några guldkort.

Dom flesta fick dock sina kort till självkostnadspris av mig dvs tog bara betalt av materialen.

Här sitter jag nu som en miljonär och gör knark affärer.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Ps. Det sistnämnda var nu ironi som ni säkert förstod.

Visst förekommer det ju grov brottslighet men det är som med allt annat man hittar på att alla nasare håller på med knark och annan grov brottslighet.

Jag tycker dock det är trist och fel att många nasare läs ip tv leverantörer begränsar sina sändningar likadant som de ursprungliga leverantörerna.

Tror jag har den där insider någonstans inspelat. Inte helt hundra men var ju inte direkt opartiskt då den sände på tv3 som ägdes av Viasat och som i sin tur var drabbad av just piraterna som man nu ville svartmåla.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Tackad
    25 gånger
    Kungen i Billeberga, var snabb att lägga ut nya koder. Som man matade in med fjärrkontrollen och vips så fungerade kanalerna igen

Liknande ämnen

1. Blanda kabel och marksända kanaler
    Av warre. i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 11:44
  2. Kan ej se betalkanaler (DM500-T)
    Av whitesox i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 09:05
  3. Betalkanaler stendöda
    Av eviln i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 13:09
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 18:49
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 00:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss