Viva försvann för längesedan.
Kommer ihåg när det var tom två Viva kanaler.
De andra vet jag inte då jag hade bara dessa under piratkorteran.
Japp shorts tycks vara grejen och lives osv.
Hatar det när vissa Youtube kanaler gått nästan all in på just dessa har faktist gått ur några pga det.
Gillar inte heller när viss YT kanaler bara bombar med kontent. Tycker tubekanaler som kommer med en längre video 1 gång i veckan är de bästa! Men åter igen jag är ju inte nån ungdom
Det som jag dock blev häromdan lite besviken på var att jag började kolla en serie på Svtplay.
Så byggdes Sverige.
Den lägger dom in den dagen den har sänds på vanlig linjärtv. Där fick jag lite suck suck suck nör jag ville fortsätta och se serien en dagoch har ej tid kolla på den nu ikväll eller på hela helgen! Få se om man får tid på Måndag annars har jag fullspäckat vecka framför mig även nästa vecka.
Aha så C kan du ha mer muxar på?
Är det som standard kabelnät "Hyperband"?
Den analoga kabeln verkade ju också utvecklas. Jag minns de gamla tv som bara kunde ta emot 1-3 "kabelkanaler", min farsa köpte mig en tv som han kallade hade sattelit mottagare. Den hade S kanaler.
Då fick man ju med den det mesta.
Men allt kom inte in. Men hela okodade basutbudet kom.
Dessutom kodades hela utbudet så småningom.
Kabelvision fick nåt fel då och då, en gång var rubbet okodat i hela 2 veckor!
Min tv fick inte in allt.
Kommer ihåg nör jag fick in Cartoon Network just och just, var små störningar och den låg på band S21.
Kompisen min fick inte överhuvudtaget in kanalen.
Mina föräldrar hade en modernare tv där rubbet kom in!
Sen hade vi video där kom också rubbet in.
Man kunde spela in och använda videon som konverter.
Runt 1994 hade ju alla tv hyperband, ingen snackade om saken heller.
Det roliga är att jag har den gamla tvn kvar.
Jag hade den en gång i Comhems kabelnät och där fick jag in de mesta med den men det var någon kanal som inte kom in från deras analoga grundutbud.
Men inte helt hundra vilken kanal det var.
Jag trodde att man fick inte sända T formatet på kabel.
Har sett modulatorer i diverse kinabutiker.
Lustigt att inte DVB-C blev då standarden även på marknätet.

och har ej tid kolla på den nu ikväll eller på hela helgen! Få se om man får tid på Måndag annars har jag fullspäckat vecka framför mig även nästa vecka.
Svara med citat