Det lär nog bli livat, men tyvärr har en stor del av befolkningen accepterat redan för längesedan att bli låsta bakom operatorstyrda grejor bara för att det är så smidigt. Tom på parabolsidan har man ju sett det. Allente (fd Canal Digital som de hette den tiden) hade boxar som man bara kunde ta emot deras utbud på 1W, verkar inte ha kommit heller nån hack till dessa boxar så att man skulle kunnat ta emot t ex Astra 19ö?!
De man dock kunde och kan än idag (åtminstone året ut, lär dock slockna sen för Finland går helt till DVB-T2 efter årsskiftet) ta emot finskt marksänd tv.
Men ibland kan man ha jävligt kul reta t ex grannar. Visst har jag också tagiot fiber men jag har aldrig bytt ut allt (o kommer inte göra i första taget heller).
Var speciellt kul när vi hade strömavbrott och speciellt kul även att jag fick på min andra grej också lite wow för första gången. Alltså elbilen, en funktion som tom vissa elbilister tycker är onödig dvs V2L (Vehicle To Load, eller vad de nu heter) och finns tyvärr bara i nyare KIA (Ingen annan verkar vara intresserad av den tekniken tråkigt nog). Visst har vi grannar som har bensingenerator men tom dom som hade generator var UTAN tv!!!![]()
Internet var för övrigt också nere, bara 2G fanns kvar och inte ens på den fungerade internet. Bara ringa och sms.
Jag håller med skulle också kunna ha bara linjärtv delen och få billigare abb!!
Deras app är ju så värdelös när den ej fungerar på rootade enheter och en av det få gångerna jag hade velat använda appen i min mobil så blev det fel för att jag var utomlands!

Svara med citat