Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Editera kanaler på dtv androidbox

Editera kanaler på dtv androidbox

Jag har en gammal androidbox, tror den heter k3 eller liknande. Tror appen heter DTV

Den tar in en massa kanaler via satellit. Jag söker ett program som kan hantera alla dessa kanaler. Lögga till, ta bort o sortera

Har ngn tipps på program som jag kan använda för att koppla upp mig mot boxen o kunna redigare kanaler?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    Om det är den verkar den inte ha något nätverkskort så du får göra det med fjärrkontrollen i menyer på mottagaren.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    K3 är en helt annan box!

Nu har jag dock inte lekt så mycket med kanallistor o den boxen.
    En envis androidbox.
    Nåja K3 fick jag fungera med clines (men inte k2).

Sen känsligt ämne som inte går diskutera på svenska, finska eller engelska. Fick med nöd o näppe lite förståelse på tyskspråkiga och ryskspråkiga ställen.
    K3 valde jag dock med Clines ( som lyste med sin frånvaro men kineserna hade ju iaf förberett den på nåt sätt då mina egna fungerade utan tjafs).

Det jag dock ganska nyligen märkte med K3 boxen var att just tv delen är märklig.
    Hade en gammal lista inne i boxen tv3, kanal5 mm fanns med fast jag resetta kanallistan.
    Dom kanalerna kan vi alla vara överens existerar inte längre på de svenska marknätsmuxarna!

Ändå fanns dessa.

Fick göra som i mobilen "editera appen dtv" storage "clear data" innan dessa försvann.

Använde boxen nyligen till finska DVB-T2 kanaler. Behändig box på de sättet när man ska installera antenn. Sen har den ju rätt kass mottagare också att blir det nån signal så vet man att VU+ fixar det ändå bättre!
    Köpte ju ny antenn, en DAT Boss LR Televes (rekkomenderar, fixade biffen med dålig bild och fick in en finsk mux som jag inte fått in alls förut).

Det roliga med Televesantennen är också att räcker att ha bara den.
    Den tar in även de svenska kanalerna med 100% oavsett vilket håll jag har den vriden till (ändå har jag ca 2mil till kalixsändaren) (de finska måste man rikta noga mot sändarens håll för att få alla muxarna).

Det som jag mest nu använt min K3 är till Viaplay (på helt lagliga vägar är tom mitt helt egna abb).
    MEN tv4play (eget abb), Allente appen och tom Svtplay och svtbarn vägrar fungera i boxen!

Så riktig boxjävel som jag tappat lite propparna med.
    De intressanta är dock att Viaplay funkar (som man får läsa att folk verkar ha problem med i rootade enheter där dock tv4play skall gå utan vidare som ju då inte går längre än inloggningssidan just i denna boxjävel) och inte SVT (som inte ens kräver nån inlogg) tuggar bara på första sidan.
    Senast redigerad av kisumisu den 2025-05-20 klockan 06:03.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av avskedsfest Visa inlägg
    Jag har en gammal androidbox, tror den heter k3 eller liknande. Tror appen heter DTV

Den tar in en massa kanaler via satellit. Jag söker ett program som kan hantera alla dessa kanaler. Lögga till, ta bort o sortera

Har ngn tipps på program som jag kan använda för att koppla upp mig mot boxen o kunna redigare kanaler?
    Visst är det den här boxen?

https://www.google.com/search?q=k3+p...M&vssid=mosaic

Dock är den ju ändå häftig box för de pengarna som man kan köpa boxen för!
    Lite skillnad mot vad t ex just VU+ kostar!
    (Köpte min för ca700kr inklusive frakten osv).

Har även hållt flera år.

Så där kan man verkligen inte klaga.

Men inte alltid kul med just Android som man i första anblick tror är detsamma man har i mobiltelefoner men i slutändan nåt helt annat. Visst jag är inget stort fan av Android i lurar heller, gillade mer att ha ren open source Linux i mobilen. Men tyvärr är det ju så att man behöver Bankid mm nuförtiden som är i princip låst till 3-4 OS (Windows, Mac, Iphone IoS och Android).
    Senast redigerad av kisumisu den 2025-05-20 klockan 06:18.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. [LÖST] [Androidbox] xbmc spelar inte rar-filer
    Av plutten125 i forum HTPC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-18, 13:21
  2. editera
    Av chefen99 i forum Dreambox
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 21:17
  3. Editera M2
    Av zam1000 i forum Canal Digital
    Senaste inlägg: 2004-04-12, 19:23
  4. Editera
    Av ernfrid i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-29, 08:50
  5. editera
    Av zam1000 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 22:48

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss