Jo allting beror ju på hur mkt tid man vill lägga på detta. Tyvärr känner jag att det ger ingen nytta att mecka med så gamla grejor. Bara nostalgi. det kommer aldrig att återkomma analoga kanaler via satellit. 2029 fyller Astra 40 år, kanske kan du få dem att köra igång analog signal på en transponder för att fira?? ��
Jag har en hackRf + portapack (Kina klon), nån gång ska jag kanske få tid att labba med den och nått analogt. Tror iofs bara det kan ”sändas” från mpeg filer du har på datorn.
jag slutade helt med Analogt nån gång 2006 eller 2007, då avslutades ju d2mac och efter det fanns det bara analoga tyska kvar på Astra.
pappa hade vår amstrad srd 650 i köket några år till för att se tysk tv där men den gick sönder till slut så då blev det en digitalbox där med.
Just den mottagaren var intressant för den hade IF 700MHz upp till 2150MHz, dvs man kunde ta Astra 1D med ett LO10ghz LNB. Det var den enda mottagaren som klarade IF lägre än 950MHz.
Digitalt har jag kört sen runt 2000 eller 2001.
först med en canaldigital box och sen en humax irci5400 som jag patchade och därefter diverse dreamboxar.
hade en Luxor mac3 också efter 96(begagnad) som jag sen gav bort, klarade bara pal och d2mac.
jag hade en Nokia 8003s med (finaste mottagaren) visst klarade väl denna både diseq och 22KHz ton? Och både D och D2mac? Köpte den billigt av nån som bytt till digitalt o ville bli av med allt gammalt skit så det var runt 00. Den o videocryptdekodern (pace) hade pappa tyvärr slängt när han städade på vinden flera år senare. Jag bodde ju i lgh från ca 2000. Flyttade till eget hus 2012 och då tog jag upp satellithobbyn igen, dock digitalt och i mindre skala.
din Philips d2mac dekoder ser ut att vara samma som min FilmNet (Philips bbd901) men kolla om din bara är d2mac, eller om den även klarar dmac. Fanns bägge delar minns jag. (Retade mig alltid på att jag inte kunde se nrk från ca 1992 till 96 eftersom filmnet dekodern bara klarade d2mac.
jag hade en Network ss6000 mottagare (enkel PAL Astra mottagare) då tillsammans med filmnet dekodern och videocryptdekodern. Den mottagaren brann nätagget i till slut nån gång 97-98.
har du ingen videocrypt eller nagravision dekoder?
och ingen Force duomaster? Jag var nära att köpa en sån runt 2001 när det var digital dax… enda mottagaren nånsin vad jag vet som var kombinerad pal,d/d2mac och dvb (med modulplatser för den hade nog inget inbyggt kodningssystem till det digitala)