Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: TV4 slutar sända i marknätet

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    folk blir väl tvingade att köpa via internet antingen via boxer eller tv4 play om de vill titta på tv4
    Änsålänge fungerar ju parabol också och det är man som i övriga utbudets fall väldigt tyst om. Är kanske nästa på tur att avslutas? Frågan är bara när.

Sen förstår jag inte vad som är problemet att sända gratis?

Om det nu verkligen handlar om rättigheter så skulle man ju kunna göra som Italienska Rai Uno. Koda bara de känsliga programmen.
    Om man nu tycker sattelit är dyrt så går ju det där göra även på internet. SVT gör ju tex så dvs regionkodar. Finska YLE gör också så och där går tom program se från utomlands bara man loggar in med finsk bankid.

Jag vet att mynten har två sidor och allt kommer inte fram av någon anledning.
    Sverige, Norge och Danmark tycks vara väldigt hårt reglerat vad som får sändas osv. Märks även i det att kanalerna kodas och krånglas med!

Var ju ett jävla liv när Tv3 Sverige skulle börja sända i svenska marknätet. Reklam riktat till barn ajabaja buhuu buhuu
    Men direkt när kanalen kodades var det plötsligt heeeelt okej!

När Disney Channel fanns hos Allente så var det reklam riktat till barn tom dubbat på svenska!
    Valde man finsk ljud så syntes reklamen med det var "hissmusik" som ljud! O då är det inte olagligt med reklam till barn i Finland, men man valde ändå censurera ljudet.

Nä nu blev jag sur laddar upp min gamla film som jag egentligen filmade åt en vän. Om att jag äntligen fixat min antenn så hela finska utbudet kommer
    https://youtu.be/9zszeyIFRsc?feature=shared

Var fria att sprida länken till svenskar som köper betaltv och konceptet med streaming som man får betala för reklamtv.
    Senast redigerad av kisumisu den igår klockan 22:54.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Man hade även kunnat göra som Estland valt att göra!

https://tv.garden/ee/FYDzTh0N4duFas

Öppna m3u länkar lite här och var.
    Fungerar i dator
    Fungerar i mobil
    Bara plug and play!!

Fick dessa att fungera som "vanliga tv kanaler" i mina VU+ boxar efter lite mek. Enda jag inte lyckats med är EPG (hade tänkt sno epg infot från sattelitkanalen som är kodad).

Ironi är också att olika länder har valt olika teknik och olika teknik där kanalen sänds gratis till den stora publiken!

Tyskarna tycks ha valt sattelit online krävs registrering och tysk IP nummer.

Engelsmännen gör allt för att sattelittv inte ska ens få signal utanför UK. Medans det finns en massa gratis streamar (vet dock inte om dessa är officiella o lagliga)

Finnarna har valt DVB-T2 dvs marknätet. Allt på sattelit är kodat och strikt riktat mot egna landet. IP tv kräver finskt mobiltbankid.

Sverige...hmmm...njaaa...för bara 69kr månaden får ni allt vad tv4 har med reklam.

Dessutom funkar inte deras skitapp i alla enheter.
    Jag är en betalande kund hos Allente och då ingår tv4 vare sig jag vill eller inte. Men man måste logga in på allt förutom nyheter.

Appen fungerar i mobilen.
    Går tom streama därifrån om man är t ex på hotell, enda gången jag använt appen.
    Men hemma får jag inte skiten fungera på min android enhet jag har till tv. Viaplay fungerar helt klanderfritt där dock men inte tv4.

Jag har dock inte orkat bry mig.
    Nyhetsmorgon, efter fem och liknande intresserar mig nada....filmerna är evighetsrepriser. Så är inte mycket man ser därifrån. Mest faktist mina föräldrar som ser på tv4. När dom är på besök "hur sätter man igång tv4?" "Kan du sätta igång fyran" när jag har nåt annat program på tv.

Dom betalar också för tv men har mest fyran igång. Jag tom fixade dom en VU+ box moddat med finska iptvkanaler och Tele2 kabeltv grundutbud däribland svenska tv4. Men nä det var inte intressant utan man skulle använda Allente IPtv lösning "de bättre bild" nån jävla telefonförsäljare som lyckats lura det till dem. Har som sagt själv också allente men sattelittv lösningen vilket jag kanske snart säger upp av ren protest!

Att se på filmer tycker jag kvaliten blir bäst via blueray!
    Man får en massa extra och annat som vanlig tv, streaming och diverse piratlösningar saknar i filmer. Dessutom är det idiotsäkert sålänge mina enheter fungerar. Blev en gång fredagsmys från elbilens batteri var ganska mysigt. Fibern var stendöd och mobil 5G var snarare 56K modem nästintill total kollapsat!

Visserligen fungerade även parabol och marksänt tv.
    Grannarna som valt bredbandstv fick vara utan tv, samma sak gällde även Tele2 kabeltv kunder.

Nu hade dock de flesta inte ens el även om en och annan har elaggregat för att få ström. Nu är det dock så att marksänt är inte heller idiotsäkert som vissa vill få det till. Antar det även där idag används iptv mellan master?
    Kalix hade ett större avbrott och då var tom P4 radion död. Kanaler som Mixmegapol, Energy etc har ibland korta avbrott likt en dålig DAB sändning.
    Det här har jag även närkt på finsk FM radio. I Finland skrattar man åt DAB men dom flesta vet nog inte att signalen är någonstans ändå digital innan den hamnar på FM nätet

Tycker dock man kunde ha behållit kortvåg som en krislösning. För jag antar det är det enda som fungerar bäst vid större kriser.
    Länder som Korea använder det till vardags. Har i min "moderna elbil" en AM mottagare vilket de flesta andra nya bilar verkar sakna helt? Fungerar dessutom förvånansvärt bra. Råkade en gång av misstag fibbla mig till det bandet
    Senast redigerad av kisumisu den idag klockan 06:43.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. [LÖST] Dreambox server slutade sända koder till andra
    Av sidde85 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 17:14
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 17:37
  3. Sända TV-signal?
    Av codehunter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 20:42
  4. Kommer c*h* sända via conax?
    Av espancor i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 19:52

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss