Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Satellit tv som hobby dött nu?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    47 gånger

Satellit tv som hobby dött nu?

Har hållit på med satellit tv och paraboler från o till sen i 10-11 årsåldern (88-89) och det har varit en fantastisk hobby.

men verkar helt dött nu.. händer typ ingenting o fler o fler kanaler går över till streaming eller försvinner.

tycker det är mest skit på tv nu med så jag tittar knappt längre. Är det fler som känner likadant?
    är satellit tv som hobby dött nu eller är det egentligen allt inom tv som är dött?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    82 gånger
    Som jag kanske sagt förut så tycker jag tv bolagen de senaste 10 åren blivit sämre med utbudet med att sända samma serier och filmer om och om igen.
    Kanal 5 kan reprisera sina program 2-3 gånger på en dag även samma film som dagen innan gick på Kanal 9 repriseras i Kanal 5 dagen efter.
    Klart att folk tröttnar till slut och säger upp abonnemangen.

SkyShowtime 1 och 2 är de kanaler jag gillar mest just nu, de sänder i alla fall utan reklam och sänder äldre filmer som inte gått på flera år.
    Carpe Diem

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Har hållit på med satellit tv och paraboler från o till sen i 10-11 årsåldern (88-89) och det har varit en fantastisk hobby.

men verkar helt dött nu.. händer typ ingenting o fler o fler kanaler går över till streaming eller försvinner.

tycker det är mest skit på tv nu med så jag tittar knappt längre. Är det fler som känner likadant?
    är satellit tv som hobby dött nu eller är det egentligen allt inom tv som är dött?
    Är lite samma jag känner.

Verkar som även många andra "hobbyn" är döda.
    Idag verkar alla bara snällt betala för stream.

Besökte här nån månad sedan en förort i Stockholm. Själv bor jag sen 20år tillbaka på en liten by i Norrland. Där det mesta är avvecklad sen länge.
    Fick en liten shock när butiker även på större orter lagt ner.

Allt verkar vara onlineköp, streaming, köp i app osv idag
    Ibland har tom våran lilla "konsumbutik" mer media innehåll än vad dagens elgiganten etc har som verkar helt avskaffat dvd/bluray.

Spelbutiker finns knappt ens i centrala Stockholm. Besökte en som hade ett fåtal spel, men mest olika gadgets och mjukisdjur

Sen tycker jag hela internet har också börjat dö ut.
    Allt har bara blivit "sociala medier" och dessutom låst till enskilda länder, visst jag fattar att det handlar om sponsorer och reklampengar etc men ändå. Även saker som var enkla förut har man idag låst bakom "bankid".
    Senast redigerad av kisumisu den idag klockan 00:04.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. LNB dött eller?
    Av Tom80 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-01, 23:58
  2. man tackar alla som supportat hobby igen!
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 11:33
  3. SI dött eller?
    Av Airwolf i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 22:42
  4. dött org. kort
    Av lella i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 10:23

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss