Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Satellit tv som hobby dött nu?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Skrev förresten inlägget lite också för att se hur pass dött detta forumet är. Men ser att här är några som svarat.

jo att butiker lägger ner har väl pågått ett tag, både i små och stora städer.
    paraboler på balkongerna i förorterna har också minskat rejält i antal, antar att streaming tagit över även inom ”hemlandsTV” bland invandrare.
    Även de små affärerna som sålde frukt och ”allt möjligt” jox från utlandet har minskat.

dvd/media och även spel på fysiska media har väl varit dött ett tag. Hemmakväll är ju numera en godis-kedja och gamestop mfl säljer ju bara merch och mjukdjur av karaktärer i spel.
    har också intrycket att det inte går så bra för stora spelstudios för folk spelar mer o mer billigare mobilspel i typ roblox och steam mfl.

AI är stekhett men frågan är hur länge… kommer det bli en bubbla som IT-bubblan runt 2001-2002 ? Denna raserade nästan hela teknikbranschen under ett par år och en del riktigt stora som tex Ericsson och Nokia som var världsledande inom mobiltelefoni återhämtade sig aldrig riktigt igen även om båda finns kvar.
    Det är intressant vad världen har ändrats (o samtidigt inte förändrats, såg en gammal "nordnytt" från 1981 där man pratade om bristen på läkare och dålig vård i Norrland).

Besökte bla Brandbergen, där hade dom tom rivit hela byggnaden där en sattelitaffär huserade.
    Min favvopizzeria hade lagt ner, lokalen var ett bilgarage.
    Knappt som du säger några paraboler någonstans.
    Tom de stora bjässen som på 80-90 tal användes av kabelbolaget Kabelvision var nermonterade. Antar det bara tutas IPtv till höghusen
    De stora antennerna var nog inte i bruk ens på slutet av 90 talet men samtliga wokar och antenner verkade vara nedmonterade.

Det som jag också tyckte det var lite halvskumt.
    Inget rasistiskt menat nu men mycket utlänningar (jag själv inte heller helt svensk) men samtliga pratade "Stockholmssvenska" haha jag vet inte om det är nåt jag nu bara reagerar men som andra generationens invandrare hörde man många olika språk och var även själv stolt att kunna föräldrarnas språk. Men det kanske är nåt med tredje generationen (märker även på mina egna barn att dom är besvärade då när jag inte pratar svenska).

Härligt att den här forumet finns kvar.
    Många andra har ju lagt ner.
    Härligt kunna "prata" med likasinnade också.
    Senast redigerad av kisumisu den 2025-12-12 klockan 23:18.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. LNB dött eller?
    Av Tom80 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-01, 23:58
  2. man tackar alla som supportat hobby igen!
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 11:33
  3. SI dött eller?
    Av Airwolf i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 22:42
  4. dött org. kort
    Av lella i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 10:23

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss