Ingen aning... Har du fått nån faktura?
Kan det vara så att din fiberleverantör presenterar att du är kund hos allente eftersom du är det även om det inte är via fiber?
Ingen aning... Har du fått nån faktura?
Kan det vara så att din fiberleverantör presenterar att du är kund hos allente eftersom du är det även om det inte är via fiber?
Nix och jag hoppas jag slipper sådant då det hela startade kring 2017, riktigt många år att få räkning efteråt
Nå som tur är finns inte Viasat nåt mer och jag har faktist ett abbonemang hos Allente som Viasat är numera. Även om det går via parabolen då.
Det var det jag undrar också att har dom luskat ut att jag har fiber och vill typ att jag skall så småningom gå över till fiber tv.
Dom har ju faktist terrat mig genom telefon (om olika abbonemang som jag sagt nej till).
Nästan tvingat mig att byta box, fått ljuga ihop att jag har tv med inbyggd sattelitbox.
Slutade först efter att jag bytte telefonnummer till 070 1234567 på minasidorVill dom mig nåt så får dom skicka brev och det har jag inte fått.
Är det någon annan här som har nånslags "stadsnät" men använder mobiltbredband och parabol = samma sak som jag??
Är ju kanske Allentes strategi nu när vanlig tv skall släckas kanal efter kanal när dom tom gör mest reklam om just streaming och IP tv.
Blir ju svårt bortförklara att man inte har fiber
Fast jag kommer säga upp skiten med anledningen att jag kan inte ha fibertv på stugan! Den dagen sattelittv släcks.
Sen får det bli piratiptv för hela slanten på mobilt bredband![]()
Senast redigerad av kisumisu den 2026-01-16 klockan 23:45.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.
Jag har bredband från Allente via fiber samt tv från Allente via parabol, samma abonnemang, med rabatt för jag har 2 tjänster. Jag bara frågade när jag tecknade det om jag inte kunde få tv via satellit istället för via fiber och det var inga problem då (fast det var iofs på canaldigital tiden.
om dom försöker tvinga över mig helt på fiber så kommer jag avsluta allt
Det är kul när vi har samma inställning till saker
Tycker heller inte att Allente har det bästa utbudet av kanaler. Tom Boxer/Tele2 har gått om Allente om vi nu ska prata streaming tv. Finns kanaler där som slutade sända hos Allente för flera år sedan.
Nu tänker jag dock inte ta nån fiber tv.
Helt idiotiskt om man frågar mig.
Tv blir fast i en specifik adress och är ändå väldigt låst system t ex box behövs. Vanlig ip tv kan ju ha den fördelen att den fungerar överallt där det bara finns internet. Men tyvärr har många länder begränsat den till deras appar och kräver tom inlogg.
Openpli 9.1 VU+Solo2
Openpli 7.2 VU+Duo
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Openpli 7.2 VU+Uno
Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
Gibertini 1.2M (28.2E)
Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.