Det där med radion får mig att tänka på när vi var på besök i Polen under kommunisttiden. De hade ett annat FM-band, OIRT tror jag det hette så det var något helt otroligt att ratta på radion. I princip gick det in kanaler från hela Europa. DX:ing har nog aldrig varit mer spännande.
Tiden när man fick in långväga kanaler har försvunnit sen länge. Det är för många slavar sen de auktionerade ut de nya näten. Mix och NRJ är de starkaste så det är nog därför de går in i Finlnd. Slavarna ställer till lika mycket på FM-bandet här med. På det sättet är jag lite glad över att de kört igång DAB för FM-bandet är i princip förstört på grund av alla de där slavarna. Det hade varit bättre om de höjde effekterna på de kommersiella kanalerna och stängde ner dem.
Apropå DAB så var det ju tänkt att det skulle bli rikstäckande, men sen ångrade de sig efter att ha startat SR:s muxar på 6-7 platser tror jag det var. Sen startade Bauer och Viaplay sina muxar i Stockholm, Göteborg och Malmö och sen hände inget förrän nu. Så det blir spännande att se vad som händer. Jag måste säga att det är inte intressant att vi får de kommersiella kanalerna medan SR lyser med sin frånvaro.

Svara med citat