Thor ligger under Atlantic på lyngsat. Läs lite längre upp så får du svar på frågan din..
Thor ligger under Atlantic på lyngsat. Läs lite längre upp så får du svar på frågan din..
Jo som jag skrev i ps. ds. så hittade jag thor satten allt eftersom jag skrev senaste inlägget!
Men undrar fortfarande om det räcker med 2 huvuden för att få in både thor, sirius samt astra/hotbird?
MVH /Niclas
Thor 1W, Sirius 5E, Hotbird 13E, Astra 19.2E.
Mao så går det inte, såvida du inte kilar upp på taket och vrider det hela 14 grader när du byter satellitpar - det tröttnar du fort på i längden :wink:
4 lnb's eller motor.
/Spock
Beror på hur stor tallrik du har. På mina föräldrars tallrik, så kunde jag rikta in ett huvud mot thor/sirus medans parabolen med det andra var riktat mot Astra. De har dock 120cm tallrik. Det gäller ju som sagt att kunna rikta in 19 grader öst mot 1 grad väst.Ursprungligen postat av n_wolle
Har för mig att jag fick in skaplig bild när jag testade, och då tejpade jag ett huvud med el-tejp.![]()
Det hela är dock några år sedan, i mitten på 1990 talet, då jag lånade ett huvud för testning.
Det var dock ganska struligt innan man kom på hur man ska göra, men efter mycket strul så fungerade det.
Då fanns bara Astra 1a, b och c. Samt Thor och Sirius I