Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Knäckta krypteringssystem...

Thor ligger under Atlantic på lyngsat. Läs lite längre upp så får du svar på frågan din..

n_wolle
    Gäst
    Jo som jag skrev i ps. ds. så hittade jag thor satten allt eftersom jag skrev senaste inlägget!

Men undrar fortfarande om det räcker med 2 huvuden för att få in både thor, sirius samt astra/hotbird?

MVH /Niclas

Gäst
    Thor 1W, Sirius 5E, Hotbird 13E, Astra 19.2E.

Mao så går det inte, såvida du inte kilar upp på taket och vrider det hela 14 grader när du byter satellitpar - det tröttnar du fort på i längden :wink:

4 lnb's eller motor.

/Spock

Citat Ursprungligen postat av n_wolle
    Jo som jag skrev i ps. ds. så hittade jag thor satten allt eftersom jag skrev senaste inlägget!

Men undrar fortfarande om det räcker med 2 huvuden för att få in både thor, sirius samt astra/hotbird?

MVH /Niclas
    Beror på hur stor tallrik du har. På mina föräldrars tallrik, så kunde jag rikta in ett huvud mot thor/sirus medans parabolen med det andra var riktat mot Astra. De har dock 120cm tallrik. Det gäller ju som sagt att kunna rikta in 19 grader öst mot 1 grad väst.
    Har för mig att jag fick in skaplig bild när jag testade, och då tejpade jag ett huvud med el-tejp.
    Det hela är dock några år sedan, i mitten på 1990 talet, då jag lånade ett huvud för testning.
    Det var dock ganska struligt innan man kom på hur man ska göra, men efter mycket strul så fungerade det.
    Då fanns bara Astra 1a, b och c. Samt Thor och Sirius I

Liknande ämnen

1. [LÖST] Viasats nya krypteringssystem.
    Av cerebri i forum Viasat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 17:55
  2. nya comhem korten knäckta !!!!!!!!
    Av kulmagen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 13:10
  3. Pentakorten knäckta av Samsung?
    Av erikejw i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-31, 07:25
  4. [LÖST] Fråga ang. byte av krypteringssystem...
    Av n_wolle i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 05:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss