Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Knäckta krypteringssystem...

n_wolle
    Gäst

Knäckta krypteringssystem...

Hejsan!!

Undrar vilka krypteringsystem som är knäckta och som det finns filer(lösningar till).

Funderar lite på att rikta om parabolen till ngn europeisk sat.
    Vad för kort bör man använda (anv. GK nu till Viasat)?

Vilka sat samt utbud tycker ni är bäst?

Har för närvarandet en Nokia 9780s men funderar på att skaffa en annan, vad anser ni vara en prisvärd mottagare som klarar av detta?

MVH /Niclas

Med Nokia 9780 kan du bara se viasats utbud på sirius, glöm allt annat. prova en samsung 9500 den klarar allt och har 4 krypterings system inbyggda

n_wolle
    Gäst
    Triax:
    Ja självklart kommer jag att byta dekoder om det blir aktuellt! Inte kommer jag använda den gamla sura dekodern!

Men är det ingen snäll själ som har synpunkter på dom andra frågorna?

MVH /Niclas

Själv använder jag en sammy 9500 via ci ock kör på sirius, thor, och astra satteliten. Tar in det mest sevärda (tycker jag iallafall) på astra texremiere, c+, cine cinema, mtv, diverse sport + endel annat skräp med två guldkort, funkar finfint.
    Mvh qrippe

n_wolle
    Gäst
    Har Astra och Hotbird bara en sat. eller är det jag som fattat fel?
    För då jag kolla på utbudet av sat. samt utbud så finns det flera Astra samt hotbird.... men det är bara packet eller?
    Hmm... lite snurrig här.

En annan fråga har uppdagats... man måste ha ett huvud per sat. antar jag! Kan man få plats med det på en vanlig parabol eller måste man ha en sådan cyberbol eller vad den nu hette?

MVH /Niclas

n_wolle
    Gäst
    Någon som kan upplysa mig om detta?

MVH /Niclas

Citat Ursprungligen postat av n_wolle
    Har Astra och Hotbird bara en sat. eller är det jag som fattat fel?
    För då jag kolla på utbudet av sat. samt utbud så finns det flera Astra samt hotbird.... men det är bara packet eller?
    Hmm... lite snurrig här.

En annan fråga har uppdagats... man måste ha ett huvud per sat. antar jag! Kan man få plats med det på en vanlig parabol eller måste man ha en sådan cyberbol eller vad den nu hette?
    Nej, vet ej hur många Astra sateliterna är just nu. 6st om alla fortfarande sänder. Astra 1a, b, c, d, e, f.
    Är dock osäker på om 1a, b & c fortfarande sänder. De sände analogt i början på 90 talet.
    Hotbird har också några satelliter.

Eftersom de befinner sig på samma position i rymden. Tex som Thor och Sirus satelliterna, så får du in dem med samma huvud.
    1grad väst och 5 grad öst brukar inte vara något problem att få in med ett huvud. Iaf inte om tallriken är 120cm.
    Alla Astra satelliter finns på 19 grader öst. Och befinner sig ca 77.000 km ifrån jorden (om jag kommer ihåg Astra promon ifrån 90 talet, den var klart intressant).

/Hot

finns det inte ett par astra på 28.2E också?

n_wolle
    Gäst
    Hmm... Kollade på sidan men hittade inte Thor satten. Jag har 2 huvuden just nu till parabolen och har för mig att det är Thor och Sirius som den har pejlat in (med tanke på att jag har viasat-packetet). Men betyder det att jag kan få in Thor & Sirus på ett huvud och ta in Astra e.dyl. på det andra huvudet? Eller är det svårt att rikta parabolen så dessa kommer in samtidigt?
    `
    MVH /Niclas

PS. Förresten jag hittade Thor... DS.

Liknande ämnen

1. [LÖST] Viasats nya krypteringssystem.
    Av cerebri i forum Viasat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 17:55
  2. nya comhem korten knäckta !!!!!!!!
    Av kulmagen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 13:10
  3. Pentakorten knäckta av Samsung?
    Av erikejw i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-31, 07:25
  4. [LÖST] Fråga ang. byte av krypteringssystem...
    Av n_wolle i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 05:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss