Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fråga ang. byte av krypteringssystem...

n_wolle
    Gäst

Fråga ang. byte av krypteringssystem...

Undrar om någon vet hur det blir efter bytet/bytena av krypteringsystem.

Själv vet jag inte till vilket krypteringssystem som de olika koncernerna skall byta till, undrar om ni eminenta människor har koll på detta?

Frågan varför jag undrar är för jag funderar på att byta till en Samsung 9500 och om den är användbar efter bytet av krypteringsystem för bl.a. Viasat och CD?

MVH /Niclas

ingen som kan sia något säkert om detta änn.

Det finns väl ingen anledning att sitta och spekulera och komma med gissningar, det är redan så mycket rykten och skitsnack som cirkulerar.

Dom enda som vet med säkerhet är bolagen själva.

Om man är sugen på en sammy så är det bara att tolka det som Viasat säger "vi garanterar bara Viasat godkända boxar", och en sammy är INTE godkänd.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

n_wolle
    Gäst
    Men jag har just nu en Nokia 9780 s (tror nuffrorna kom i rätt ordning), dvs den mest sipmla modellen utav dom som dom skicka ut. Denna har ju bara viaaccess som jag fattar(såvida dom inte kan uppgradera detta via satten). Eftersom sammyn har flera system borde väl den ha större möjlighet att antingen uppgraderas eller ha rätt krypteringsys?

Eller tänker jag konstigt? Om man köper en Nokia 212(tror den heter så) som finns ute nu, eller den som kan spela in så tycker jag iaf att dom borde funka efter bytet av krypt.sys.! Annars verkar det ju sanslöst att ens sälja skiten!

Någon snäll själ som vill röjja upp mina novisa funderingar ??

MVH/ Niclas

Det räcker ju inte att boxen har bra förutsättningar för att kunna uppgraderas någon måste ju göra det också. Viasat bryr sig inte om boxar dom inte godkänt. Att köpa en Samsung 9500 i tron att den ska funka med Videoguard är bara korkat.

Men det är ju givetvis inte tvunget att det inte kommer funka heller.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

1. Byte av LNB
    Av amkoo i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 18:19
  2. Kod byte?
    Av korden i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 17:22
  3. [LÖST] Viasats nya krypteringssystem.
    Av cerebri i forum Viasat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 17:55
  4. byte av mk
    Av shalle i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 09:05
  5. [LÖST] Knäckta krypteringssystem...
    Av n_wolle i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 21:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss