Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: GigaAir

  1. #11
    jag vet,men det funkar inte för mig! försöker ändra kanal men det blinkar bara till...tror knappast jag kopplat fel,men man vet aldrig. Har perfekt bild förövrigt.

    Kopplade in ena till digitalboxen o den andra till tv:n i andra rummet....nåt jag missat?
    tack för all hjälp

  2. #12
    Det verkar ju vara OK kopplat. Då vet jag faktiskt inte vad det kan vara för fel.
    Får se om jag kanske får min imorrn. :P

  3. #13
    ok.....hörs senare då!
    tack för all hjälp

  4. #14
    har du fått din ännu?
    tack för all hjälp

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Storstark
    hmm ska det inte gå att ändra kanal? Om man ligger i sovrummet orkar man ju inte gå till andra rummet o ändra kanal hela tin......hur funkar det??...kanske har gjort nå fel...
    Är det denna ?

    Modell: GigaAir 2323
    Art nr: Silver 093062
    Antracit 092114

    Beskrivning: Trådlös överföring av ljud och bild via radiovågor. Räckvidd från 30 till 100 m. Koppla sändaren till satellitmottagaren och mottagaren till TV:n i sovrummet, byt kanaler som du vill utan att resa dig ur sängen!
    Avdelning:
    Mvh . Matex

  6. #16
    yepp.den är det!

    vet du nått om den? varför jag inte får dt o funka?
    tack för all hjälp

  7. #17
    Medföljer gör också en liten IR-sändare som placeras framför Satallitmottagaren/videon. Detta innebär att du även kan byta kanal eller styra videon från sovrummet, rikta bara fjärrkontrollen mot mottagardelen. Räckvidden är på ca 100 m vid fri sikt och radiovågorna går även genom väggar och dylikt.

    Som jag har läst ditt inlägg , så har du IR placerat i sovrummet :?:
    Mvh . Matex

  8. #18
    yepp........jag riktar fjärrisen mot ir-sändaren......det blinkar till på tv:n men kanalen ändras ej....

    jag har alltså kopplat sändaREN i digitalboxen o mottagaren i tv:n...har bra bild...spelar det nån roll hur antennsladden e kopplad? har nämligen hemmabio o grejer. Men dt borde inte spela roll. Jag har juh bra bild,men kan inte byta kanal.......skumt
    tack för all hjälp

  9. #19
    Som jag läser , så skall du ha IR i det rum som du har satmottageren så att den kan lämna besked till satmottageren .


    Medföljer gör också en liten IR-sändare som placeras framför Satallitmottagaren/videon. Detta innebär att du även kan byta kanal eller styra videon från sovrummet, rikta bara fjärrkontrollen mot mottagardelen. Räckvidden är på ca 100 m vid fri sikt och radiovågorna går även genom väggar och dylikt.
    Mvh . Matex

  10. #20
    finns ir till både mottagaren o sändaren...som du kasnke ser på bilden på netonnet.com .....
    tack för all hjälp

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss