Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Behöver nybörjar hjälp! Programerare, smartcards mm.

  1. #1
    DK
    Gäst

    Behöver nybörjar hjälp! Programerare, smartcards mm.

    Har verkligen prövat att söka och det utan resultat. Ligger på nybörjar nivå och behöver hjälp att välja ut en programerare som klarar alla kort. Jag tycker Infinity USB Phoenix verkar bra... men som sagt så vet jag inte mycket om detta.
    Men nu till det aldra viktigaste. Själva programeringen i sig verkar inte allt för komplicerad.... det svåra är att förstå allt som tex. UA, Slipstream mm.
    Och speciellt vilket smartcard man ska välja och vad det funkar till (tex Boxer, ComHem, CanalDigital, ViaSat).

    Sen att ComHem ska lägga av om ett tag och att ingen lösning ännu är funnen vet jag om efter att ha läst igenom den 8 sidor långa tråden om detta (bara så att ni vet att jag hänger med lite)

    Men det aktuella "systemet" är iaf för mig Boxer.

    Ge mig gärna länkar mm till riktiga n00b guider (om det finns) så ska jag inte störa mer.

    Mvh //D.K

  2. #2
    Hej..

    Jag rekomenderar att du skaffar en MP 3,5 den klarar (så vitt jag vet) alla smartcards ute på marknaden..

    Infinity ser bättre ut.. men det är inte alla progg som hanterar Usb.. plus att ungefär 80% av dem som har utrustning här på forumet har en sån och kan ge snabb support.

    Smartcard att satsa på är Funcard.. den enklaste varianten duger o blir över..

    Resten som PPUA, AU, Slipstream kan du läsa om i våra guider...

  3. #3
    DK
    Gäst
    Tack så mycket... kan du tippsa om något billigt ställe där man kan köpa dessa saker?

    Mvh //D.K

  4. #4
    Mvh // tropical

  5. #5
    DK
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Michelangelo
    Hej..

    Jag rekomenderar att du skaffar en MP 3,5 den klarar (så vitt jag vet) alla smartcards ute på marknaden..

    Infinity ser bättre ut.. men det är inte alla progg som hanterar Usb.. plus att ungefär 80% av dem som har utrustning här på forumet har en sån och kan ge snabb support.

    Smartcard att satsa på är Funcard.. den enklaste varianten duger o blir över..

    Resten som PPUA, AU, Slipstream kan du läsa om i våra guider...
    Men enligt keycard.dk så har Infinity även com-port? Är det någon skillnad i programvara då eller funkar samma program till både MP3.5 och Infinity? Tycker det verkar lite smidigare att ta strömmen från USB istället för att ha ett agregat.

    Mvh //D.K

Liknande ämnen

  1. Nybörjar hjälp!
    Av Patrick5 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 08:03
  2. Nybörjar hjälp!!
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 20:40
  3. Dreamcrypt smartcards
    Av tonysat i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 15:51
  4. Smartcards
    Av annet i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 11:37
  5. [LÖST] Nybörjar hjälp!!
    Av Squeezer i forum Com Hem
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 08:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss