Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Phoenix interface / Smart mouse med dvb kort

Phoenix interface / Smart mouse med dvb kort

Hej, jag använder ett DVB-C med softcam för avkodning av comhem idag, men iom omkodning så kommer ju den möjligheten att begränsas. Jag skaffar alltså gärna ett vanligt abonnemang (jag vill kunna använda digitalvideon jag byggt samt se canal+). Dock följer några problem:

1) Vilken CAM skall man välja om man ska ha en sådan? Är det fortf viaccess som gäller?
    2) MEN cammar är dyra och därmed följer
    3) Tror ni man kommer att kunna använda en poor mans cam ala Smart Mouse / Phoenix interface för avläsning av originalkort (detta går idag) i framtiden och
    4) Var får man tag på sådana Smart Mouse / Phoenix interface i sverige/danmark billigast. Är inte intresserad av att skriva kort, bara läsa.

Tack på förhand för hjälpen.

Gäst
    1) Viaccess. (tunnlar Conax igenom). Möjligen kan det funka med en Conax CAM också eftersom kortet stödjer även dessa instruktioner.

2) Allt är relativt. Blir sannolikt ett överskott av Viaccess CAMar med lägre priser som följd i och med Viasats övergång till NDS.

3) Nej det tror jag inte. Att man kan komma att läsa ur kort förr eller senare låter jag vara osagt, men att det skulle gå med ett vanligt Phoenix är högst osannolikt.

4) Köper du en programmerare ingår ofta funktionen, annars kan man bygga en själv enkelt.

/Spock

Hej,

Jag har testat med min multiprog 3.5 Firmare 1.6 i smartmouse läge.
    Men jag får det inte att fungera, ska testa att uppgradera till firmware 1.9.

Vad anvädner du för program? Jag har testat med ProgDVB och MT.
    Har testa några olika olika poor man CAM utan att lyckas.

Har nu betällt ett CI till mitt DVB-C och ska testa med en Viaccess CAM.

Nogon som har testat att byta firmware i en CAM, går det att byta från Viaccess till Conax?

/joad

bara en snabbfråga, hur funkar en poor mans cam? har phoenix interface o har kört mkextract på mitt gamla kort för att kunna ha auto (funcard), men asså hur kan phoenix'en funka som kortläsare ihop med ett dvb kort??

program

Använder VDR för både analog och digital tv. Har alltså inspelnings, timer och EPG möjligheter på ALLA kanaler just nu. Fast inte så länge till då.

VDR är det enda program som faktiskt är bra för dvb kort. Dock krävs kanske liten linuxvana.

Jag kör det i en dekoderlåda/dator jag importerat från Kanada helt utan fläktar (inte ens i nätagget). Rätt snygg faktiskt

Liknande ämnen

1. Mini S-Mouse / Phoenix
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-01, 22:49
  2. S-Mouse/ Phoenix brännare
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:36
  3. S-mouse/Phoenix
    Av dasse i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:06
  4. Smart Mouse Prog Saknas!
    Av Mikael Bäckman i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 19:47
  5. Auto S-Mouse/Phoenix
    Av D-Dozer i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 17:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss